GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇİNİ VE PORSELEN KORUMA VE ONARIMI/KOB 331
Dersin Adı: ÇİNİ VE PORSELEN KORUMA VE ONARIMI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Deniz HEPDİNÇ HASGÜLER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/denizhepdinc
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  denizhepdinc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Arkeolojik ve etnografik nitelikli çini ve porselenlerin korunması konusunda bilgi ve beceriye sahip olabilmek.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Çini malzeme bilgisi ve üretim teknikleri
2. Hafta  Porselen malzeme bilgisi ve üretim teknikleri
3. Hafta  Çini malzemelerde bozulma nedenleri ve türleri
4. Hafta  Porselen malzemelerde bozulma nedenleri ve türleri
5. Hafta  Çini temizlik yöntemleri
6. Hafta  Porselen temizlik yöntemleri
7. Hafta  Ara-sınav
8. Hafta  Çini ve porselen yapıştırma yöntemleri
9. Hafta  Çini ve porselende tümleme yöntemleri
10. Hafta  Çini ve porselen onarımında farklı yaklaşımlar
11. Hafta  Çini ve porselen tümlemelerinde kullanılan malzemeler ve özellikleri
12. Hafta  Eksik motif ya da desenlerin tamamlanması (uygulama)
13. Hafta  Eksik motif ya da desenlerin tamamlanması (uygulama)
14. Hafta  Tamamlanan kısımların akrilik ve/veya yağlı boya ile renklendirilmesi (uygulama)
15. Hafta  Tamamlanan kısımların akrilik ve/veya yağlı boya ile renklendirilmesi (uygulama)
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  J. Larney, Restoring Ceramics, London, 1978. J. Grayson, Riparazione e Restauro di Ceramiche e Porcellane, Milano, 1985 S. Buys – V. Oakley, The Consrvation And Restoration Of Ceramics, Oxford, 1993. Y. S. Şener, “Kubad-Abad Kazısı’nda Ele Geçen Çini Buluntular Üzerinde Uygulanan Restorasyon-Konservasyon İşlemleri”, Vakıflar Dergisi, XVI, Ankara, 1997, s. 334 – 362. S. Başaran, Pişmiş Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon / Restorasyonu, İstanbul, 2000. B. Eskici, “ODTÜ Müzesi’ne Ait Bir Grup Pişmiş Toprak Obje Üzerinde Yapılan Restorasyon-Konservasyon Çalışmaları”, Türk Arkeoloji Ve Etnografya Dergisi, Sayı: 2, Ankara, 2001, s. 129-136. B. Eskici, “Özel Koleksiyona Ait Bir Çini Sobanın Restorasyonu”, Türk Arkeoloji Ve Etnografya Dergisi, Sayı. 4, Ankara, 2004.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
4
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
12
1
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.X
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.X
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.X
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.X
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.X
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.X
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.X
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.X
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X