GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANTİK DÖNEMDE CAMCILIK/ARK 418
Dersin Adı: ANTİK DÖNEMDE CAMCILIK
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  ÖĞR. GÖR. TUNA AKÇAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/tunaakcay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tunaakcay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Camın malzeme olarak tanıtımı
Camın sanata uyarlanmasının tarihi konusunda bilgilendirme.
En erken örneklerinden başlayarak camcılığın tanıtımı.
Camcılıkta teknolojilerin anlatımı.
Cam yapımcılığı ve cam işlemeciliği arasındaki ayırımın kavranması.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Cam Tarihine Giriş: Tunç Çağı
2. Hafta  Tunç Çağı Camcılığının Yayılımı ve Üretim Teknikleri
3. Hafta  Demir Çağı Camcılığına Giriş
4. Hafta  Anadolu'da Tunç ve Demir Çağlarında Cam
5. Hafta  Akhaemenid Tarzda Cam Üretimi
6. Hafta  Arkaik ve Klasik Dönem Yunan Camcılığına Giriş
7. Hafta  Hellenistik Dönem Camcılığı I-II
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Camcılıkta Üfleme Tekniğinin Geliştirilmesi
10. Hafta  Roma İmparatorluk Döneminde Camcılık I
11. Hafta  Roma İmparatorluk Döneminde Camcılık II
12. Hafta  Geç Roma Camcılığı ve Diocletianus'un Emirnamesi
13. Hafta  Bizans Camcılığına Giriş
14. Hafta  Camın Mimaride Kullanımının Tarihçesi
15. Hafta  Antik Cam Çalışmalarının Günümüzdeki Nitelik ve Düzeyi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - E.Erten,"İ.Ö. 2. binde Anadolu'da Cam", OLBA I (1998), 29-44. - E. Erten,"Anadolu'dan Örneklerle Anadolu'da Cam", OLBA IX (2004), 95-110.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
4
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
3
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
6
2
12
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
120
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.X
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.X
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.X
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.X
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X