GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK MİTOLOJİSİ 1/SBA 307
Dersin Adı: TÜRK MİTOLOJİSİ 1
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Yaşar Selçuk Şener
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ssener
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ssener@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mitoloji dersi eğitiminden sonra dünyaya farklı bakabilme
Eski Türk inançlarının tarihi geçmişini anlayabilme
Eski inançlarımızın köklü bir kültür olduğunu anlayabilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Türk Mitolojisi II
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İslamiyet’ten önce ve sonrası Türk inanç kültürleri hakkında ön bilgiler verilir.
2. Hafta  Türk gelenekleri ve tarihi destanlarında Mitoloji bilgileri, kaynak destanlar, İslamiyet döneminde mitoloji bilgilerinin bazı izleri. Örnek: Oğuz Dest
3. Hafta  Türk mitolojisinde Hızır anlayışı ve İslamiyet çağında Hızır gelenekleri hakkında bilgiler.
4. Hafta  Türk mitolojisinde Gök ve Türkler, Türklerin Gök inançları hakkında bilgiler.
5. Hafta  Türk mitoloji bilgilerinde hayvanlar,.
6. Hafta   Türk tarihinde Bozkurt inancı ve diğer kutsal hayvanlar hakkında bilgiler
7. Hafta  Vize Sınavı
8. Hafta  Türk mitoloji bilgelerinde mimari anlayışlar hakkında bilgiler verilir.
9. Hafta  Türk mitoloji bilgesinde Güneş. Güneşin Türk inanç kültüründe yeri ve buna benzer anlayışlar hakkında bilgiler verilir.
10. Hafta  Türk mitolojisinde Ay. Ayın Türk inanç kültüründe yeri ve buna benzer anlayışlar hakkında bilgiler verilir.
11. Hafta  Türk mitolojisinde Yıldızlar. Samanyolu ve diğer yıldız toplulukları hakkında çeşitli bilgiler verilir.
12. Hafta  Türk Mitolojisinde Ağaç Kültürü, Anadolu’da İslamiyet’ten sonraki çağlarda ağaç kültürünün izleri.
13. Hafta  Türk mitoloji bilgisinde Ateş kültürü ve İslamiyet çağında ateş inançlarının izleri.
14. Hafta  Türk mitoloji bilgisinde Tabiat olayları ve Türkler.
15. Hafta  Türk mitolojisinde Dünya anlayışı ve buna benzer bilgeler verilir.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Türk Mitolojisi, Bahaeddin Ögel
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
116
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.X
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.X
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X