GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAPI MALZEMELERİ KORUMA VE ONARIM ARAŞTIRMALARI/KOB 424
Dersin Adı: YAPI MALZEMELERİ KORUMA VE ONARIM ARAŞTIRMALARI
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Bekir ESKİCİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bekireskici
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bekireskici@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tarihi binaların inşasında ve dekorasyonunda kullanılan malzemelerin tür ve niteliklerini ayırt edebilme yetisine sahip olmak.
Yapı malzemelerinde görülen bozulma türleri ve nedenlerini tespit edebilme bilgi ve becerisine sahip olmak.
Mimari onarım uygulamalarında yapı ve süsleme malzemelerinin korunmasına yönelik bilgi ve beceriye sahip olabilmek.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yapı malzemeleri ve özellikleri I
2. Hafta  Yapı malzemeleri ve özellikleri II
3. Hafta  Süsleme malzemeleri ve özellikleri I
4. Hafta  Süsleme malzemeleri ve özellikleri II
5. Hafta  Yapı malzeme bozulmaları ve nedenleri I
6. Hafta  Yapı malzeme bozulmaları ve nedenleri II
7. Hafta  Süsleme malzemeleri bozulmaları ve nedenleri I
8. Hafta  Ara sınav - vize
9. Hafta  Süsleme malzemeleri bozulmaları ve nedenleri II
10. Hafta  Malzeme özellikleri ve bozulma türlerinin tespitinde arkeometrik incelemelerin rolü
11. Hafta  Yapı malzeme bozulmalarında durum tespiti ve belgeleme yöntemleri
12. Hafta  Süsleme malzeme bozulmalarında durum tespiti ve belgeleme yöntemleri
13. Hafta  Yapı ve süsleme malzemelerinde önleyici koruma yöntemleri
14. Hafta  Yapı malzemelerini koruma yöntemlerinin araştırılması
15. Hafta  Süsleme malzemelerini koruma yöntemlerin araştırılması
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Clydesdale, A., Chemicals In Conservation, 1990. The Conservation Unit,Cleaning, Scıence For Conservators, Volume 2, London, 1991. C. Torraca, Porous Building Materials, ICCROM, 1998 Asthurst, J. ve Dimes, G.F., Concervation of Bulding & Decorative Stone, Part II, Oxford, 1998. Ahunbay, Z. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM Yayınevi, 1996.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
4
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
116
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.X
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.X
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.X
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.X
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.X
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.X
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.X
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.X
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X