GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KORUMA KİMYASI VE LABORATUVAR UYGULAMALARI/KOB 124
Dersin Adı: KORUMA KİMYASI VE LABORATUVAR UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Ali Akın AKYOL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aliakyol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aliakyol@gazi.edu.tr, kob.dersler@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Arkeolojik ve etnografik malzemelerin koruma ve onarımında malzeme biliminin, kimyasal analizlerin ve arkeometrik yöntemlerlin önemi kavranacaktır.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ölçme, Birimler (Laboratuvar Uygulamaları: Laboratuvar Kuralları ve Laboratuvar Malzemeleri)
2. Hafta  Bileşiklerde Kimyasal Bağlar (Laboratuvar Uygulamaları: Serbest Konulu Lab Raporu Yazımı)
3. Hafta  Karbon Esaslı Malzeme Kimyasına Giriş (Laboratuvar Uygulamaları: Ölçme ve Ölçüm Hataları)
4. Hafta  Karbon Esaslı Malzeme Kimyası (Laboratuvar Uygulamaları: Çözeltiler ve Çözelti Hazırlama)
5. Hafta  Polimerler ve Özellikleri (Laboratuvar Uygulamaları: Fiziksel Testler)
6. Hafta  Sıvı ve Katı Maddeler (Laboratuvar Uygulamaları: Maddenin Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri)
7. Hafta  Gazların Özellikleri (Laboratuvar Uygulamaları: Kondaktometrik Analiz - Toplam Tuz Tayini)
8. Hafta  Çözeltilerin Kimyasal Özellikleri (Laboratuvar Uygulamaları: Spot Test Uygulamaları)
9. Hafta  Tuz Çözeltileri (Laboratuvar Uygulamaları: Elektrokimyasal Pil Tepkimeleri)
10. Hafta  Asitler ve Bazlar (Laboratuvar Uygulamaları: Asitler - Bazlar ve pH Değerleri)
11. Hafta  Kimyasal Denge ve Reaksiyon Kinetiği (Laboratuvar Uygulamaları: Isıtma ile Ağırlık Kaybı Analizi)
12. Hafta  Elektrokimya (Laboratuvar Uygulamaları: Agrega - Bağlayıcı Analizi)
13. Hafta  Termodinamik (Laboratuvar Uygulamaları: Lab Grup Çalışmaları)
14. Hafta  Nükleer Kimya (Laboratuvar Uygulamaları: Lab Grup Çalışmalarının Sunumu ve Teslimi)
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Artifacts, 1964, Henry Hodges, Frederick A. Praeger, London Bilimsel Deneyler, 2000, Jane Bingham, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları Temel Kimya 1-2, 1999, Moleküller, Maddeler ve Değişimler, Peter Atkins, Loretta Jones, Bilim Yayıncılık, Ankara Organik Kimya, 1998, Herold Hart, David J.Hard, Leslie E. Craine, Palme Yayıncılık, Ankara Science For Conservators, Conservation Science Teaching Series, An Introduction To Materials-Cleaning-Adhesives and Coatings, 1997, Ed. Jonathan Ashley-Smith, Conservation Unit, Routledge, London Material Characterization Tests For Objects of Art And Archaeology, 2000, Nancy Odegaard, Scott Carroll, Warner S. Zimmt, Archetype Publication,London The Art and Science of Chemical Analysis, 2001, Christie G. Enke, John Wiley and Sons Inc., NewYork
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
8
15
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
5
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
69
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.X
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.X
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.X
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.X
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.X
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.X
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.X
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.X
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X