GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İN SİTU MOZAİK KORUMA VE ONARIMI/KOB 328
Dersin Adı: İN SİTU MOZAİK KORUMA VE ONARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Yaşar Selçuk ŞENER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ssener
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ssener@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mozaiklere kazı alanında yapılacak ilk müdahaleleri bilir.
Mozaiklerin koruma ve onarımında başvurulan temel koruma yaklaşımlarını bilir.
In situ mozaiklerin bozulmasına yol açan çevresel etkenleri sıralar, değerlendirir.
In situ mozaiklerde görülen bozulma türlerine göre etkin yöntemini belirler, uygulamasını gerçekleştirir veya uygulamasını organize eder
Mozaiklerin durum tespitini yapar, koruma ve onarım öncesi veya sonrası belgelemesini hazırlar




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mozaik konservasyonunun temel ilkeleri, yaklaşımları
2. Hafta  Mozaik koruma seçenekleri
3. Hafta  İn situ mozaik örnekleri, bozulmalar ve koruma uygulamalarının tanınması
4. Hafta  İn situ mozaik korumada ön inceleme çalışmaları
5. Hafta  İn situ mozaik korumada kullanılan malzemeler ve malzeme listelerinin oluşturulması
6. Hafta  İn situ mozaikte sağlamlaştırma yöntemleri
7. Hafta  İn situ mozaikte temizlik yöntemleri
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  In situ mozaikte tamamlama yöntemleri- harçla dolgu ve tamamlama
10. Hafta  In situ mozaikte tamamlama yöntemleri- tessera örgüsüne dayalı tamamlama
11. Hafta  In situ mozaikte kısmi kaldırma uygulamaları
12. Hafta  İn situ mozaik yüzey koruma uygulamaları
13. Hafta  İn situ mozaiklerde geçici kapatma uygulamaları
14. Hafta  İn situ mozaikte kazı sonrası uygulanması gerekli ilk yardım müdahalesi ve belgeleme
15. Hafta  İn situ mozaikte koruma projesi uygulma semineri
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Dunbabin, K.M, Mosaics of the Greek and Roman World, Cambridge University Press 1999 Ashurst, J., Mortars, Plasters and Renders in Conservation, EASA 1986 The Conservation of Orpheus Mosaic, The Getty Conservation Institute Price, S., Conservation on Archaeological Excavations, Rome 1995 Payton,R., Retrieval of Objects from Archaeological Sites, Archetype 1992
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
8
2
16
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.X
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.X
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.X
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.X
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.X
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.X
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.X
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.X
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X