GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SERAMİK MALZEME BİLGİSİ VE YAPIM TEKNOLOJİSİ/KOB 132
Dersin Adı: SERAMİK MALZEME BİLGİSİ VE YAPIM TEKNOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Deniz HEPDİNÇ HASGÜLER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/denizhepdinc
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  denizhepdinc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çeşitli uygarlıklara ait pişmiş toprak eserlere ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgileri sayesinde tanı ve tanılama yapma bilgi ve becerisi kaz








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu yoktur.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilgili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Seramiğe giriş (kavram ve tanımlar, kullanım alanları)
2. Hafta  Seramik sanatının ortaya çıkışı ve gelişimi
3. Hafta  Seramik ham maddeleri
4. Hafta  Kil ve kilin özellikleri
5. Hafta  Seramik çamurunun tanımı ve hazırlanması
6. Hafta  Seramik yapım teknikleri
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Sır ve sırlama yöntemleri
9. Hafta  Seramik süsleme teknikleri
10. Hafta  Seramik fırınlama yöntemleri ve pişme özellikleri
11. Hafta  Çeşitli kap biçimlerinin tanımlanması
12. Hafta  Müzeye gezi ve inceleme
13. Hafta  Seramik atölyesine gezi ve inceleme
14. Hafta  Kilden obje yapımı I
15. Hafta  Kilden obje yapımı II
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  C.H. E. Haspels, Eski Yunan Boyalı Keramiği, (Çev: A. Akarca), Ankara, 1946. G. Öney, Türk Çini Sanatı, İstanbul, 1977. E. Cooper, Seramik ve Çömlekçilik,Çev. (.Ö. Bakırer) İstanbul, 1978 Ş. Doğan, Açıklamalı Seramik Teknolojisi, İstanbul. J. Yılmabaşer, Seramikleri Yöntemleri, Ankara, 1980 A. Tuba. Ökse, Arkeolojik Çalışmalarda Seramik Değerlendirme Yöntemleri,İstanbul, 2002.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
6
1
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
1
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
99
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.X
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.X
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.X
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.X
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.X
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.X
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.X
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.X
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X