GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ARŞİV MALZEMELERİNDE ÖNLEYİCİ KORUMA/KOB-327
Dersin Adı: ARŞİV MALZEMELERİNDE ÖNLEYİCİ KORUMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğrt.Gör. Serap Özdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/site/serapozdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  serapozdemir@gazi.edu.tr, serapcelix@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kütüphane ve arşiv belgelerinin korunması konusunda bilgi ve yeteneğe sahip olabilmek.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kütüphane ve arşiv belgelerinin tanınması
2. Hafta  Kütüphane ve arşiv belgelerini tehdit eden faktörlerin araştırılması
3. Hafta  Böcek zararlarına karşı alınacak önlemler
4. Hafta  Isıya karşı alınacak önlemler
5. Hafta  Arşiv malzemelerinin korunması için gerekli ortam koşullarının araştırılması
6. Hafta  Işık zararlarına karşı alınacak önlemler
7. Hafta  Nemden kaynaklanan zararlara karşı alınacak önlemler
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Uygun depolama yöntemlerinin araştırılması
10. Hafta  Uygun depolama yöntemlerinin araştırılması
11. Hafta  Uygun paketleme yöntemlerinin araştırılması
12. Hafta  Uygun paketleme yöntemlerinin araştırılması
13. Hafta  Uygun sergileme yöntemlerinin araştırılması
14. Hafta  Uygun sergileme yöntemlerinin araştırılması
15. Hafta  Uygun aydınlatma yöntemlerinin araştırılması
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Hickin, Norman. (1985). The insect pests of books, London: Sheppard Press. -Karabacek, von J. (2001). Arab Paper, Çeviren Don Baker ve Suzy Dittmar, Londra: Archetype Publications. (34-35). -Kowalik, R. (1980a). “Mikrobiodeterioration of library materials. Part 1”, Restaurator. 4. (99-114). -Loveday, Helen. (2001). Islamic Paper. Londra: Archetype Publications. -Rowlison, Eric, B. (1994). “Rules for handling works of art”, Care of Collections içinde (202-211). Yay. Hazl. Simon Knell. Londra, Leichester Readers in Museum Studies. -Staniforth, Sarah. (1994). “Light and environmental measurement and control in National Trust houses”, Care of Collections içinde (117-122). Yay. Hazl. Simon Knell. Londra, Leichester Readers in Museum Studies. -Strebel, Martin. (1995). Konservierung und Bestandserhaltung von Schriftgut und Graphik – Ein Leitfaden für Archive, Bibliotheken, Museen, Sammlungen. Urdorf: Haller AG.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
4
16
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
1
2
 Materyal tasarlama, uygulama
1
1
1
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
96
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.X
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.X
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.X
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.X
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.X
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.X
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.X
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.X
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X