GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL BİLGİSAYAR VE İLETİŞİME GİRİŞ/TSE 110
Dersin Adı: TEMEL BİLGİSAYAR VE İLETİŞİME GİRİŞ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğrt. Gör. Yılmaz Çıracıoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yilmazciracioglu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yilmaxz@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Microsoft Office programlarının tüm yönleriyle kullanabilme.
Microsoft Office Excel; çalışma kitapları, hücreler ve sayfalar, verilerin kaydı, işlenmesi, süzme, sıralama, grafikler ve basit matematik işle
İletişimin tanımı, temel özellikleri ve iletişim türlerinin öğrenilmesi.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders içeriğinin anlatılması, amacı ve çalışma sistemi.
2. Hafta  Microsoft Office Powerpoint programı ile sunum uygulamaları
3. Hafta  Microsoft Office Powerpoint programı ile sunum uygulamaları
4. Hafta  Microsoft Office Excel programının anlatılması.
5. Hafta  Microsoft Office Excel programının anlatılması.
6. Hafta  Microsoft Office Excel programında anlatılması ve uygulama çalışmaları.
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Microsoft Office Excel programında anlatılması ve uygulama çalışmaları.
9. Hafta  Microsoft Office Excel programında anlatılması ve uygulama çalışmaları.
10. Hafta  Word Programı ile web sayfası tasarımı.
11. Hafta  İletişimin tanımı, temel özellikleri ve iletişim türleri hakkında ders anlatımı.
12. Hafta  Word Programı ile web sayfası tasarımı.
13. Hafta  İletişimin tanımı, temel özellikleri ve iletişim türleri hakkında ders anlatımı.
14. Hafta  Word Programı ile web sayfası tasarımı.
15. Hafta  İletişimin tanımı, temel özellikleri ve iletişim türleri hakkında ders anlatımı.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Temel Bilgi Teknolojileri, Umut Altınışık, İstanbul : Değişim Yayınları, 2006 Adım adım Microsoft Office Word 2007, Joyce Cox, Joan Preppernau ; çeviri, Sevgin Güngör, Ankara: Arkadaş, 2008 Adım adım Microsoft Office PowerPoint 2007, Joyce Cox, Joan Preppernau ; çeviri, Selim Göksu, Ankara: Arkadaş, 2008 Adım adım Microsoft Office Excel 2007, Curtis D. Frye ; çeviri, Zeynep Kopuzlu, Ankara: Arkadaş, 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.X
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.X
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.X
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.X
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X