GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANADOLU ARKEOLOJİSİ/SBA 126
Dersin Adı: ANADOLU ARKEOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Tuna Akçay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/tunaakcay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tunaakcay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Arkeoloji bilimi ile koruma ilişkilerini tanımlar.
Arkaik, Klasik, Helenistik ve Roma dönemi ürün çeşitliliğini ve sanat üretimlerini tanır, tanımlar.
Arkaik dönemden Bizans dönemine kadar dönemsel özellikleri ve farkları tanımlar ve değerlendirir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Arkeoloji Biliminin içinde Klasik dönemlerin yeri, önemi.
2. Hafta  Klasik Arkeoloji’ye yönelik genel terimlerin tanımı.
3. Hafta  Ege (Kavimler) Göçü, önemi, sonuçları ve Demir Çağ’da Anadolu’nun genel görünümü.
4. Hafta  Aeoller ve İonlar-Dorlar, Karia ve Lykia-Lydia Uygarlığı.
5. Hafta  Antik Yunan uygarlığında seramik sanatı.
6. Hafta  Antik Yunan uygarlığında heykeltıraşlık sanatı.
7. Hafta  Antik Yunan uygarlığında mimari, genel stiller ve terimler.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Roma Döneminde seramik, heykeltıraşlık ve mimarlık sanatı.
10. Hafta  Antik Çağda duvar resmi sanatı, teknikleri ve stiller.
11. Hafta  Antik takılar, tanımlar ve terminoloji.
12. Hafta  Antik çağda cam, yapım tekniği ve cam eserler.
13. Hafta  Sikke, tanım, yapım tekniği ve tarihçe.
14. Hafta  Çeşitli küçük eserler için terminoloji ve tanımlama yöntemleri.
15. Hafta  Anadolu’da antic şehir yerleşmeleri.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Leakey, L.S.B., İnsanın Ataları, (Çev. Güven Arsebük), Türk Tarih kurumu basımevi, Ankara 1988 - Arsebük, Güven, İnsan ve Evrim, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara 1990 - Lewin, Roger, Modern İnsanın Kökeni, (Çev. Nazım Özüaydın), TÜBİTAK Yayınları, Ankara 1998 - Akurgal, Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, Net Turistik Yayınlar, İstanbul 1990 - Akurgal, Ekrem, Anadolu Kültür Tarihi, TÜBİTAK Yayınları, Ankara 1998 - Lloyd, Seton, Türkiye’nin Tarihi, (Çev.Ender Varinlioğlu), TÜBİTAk Yayınları, Ankara 1997 - Mellaart, James, Çatalhöyük, YKY,İstanbul 2003 - Moorgat, Anton, The Art of Mesopotamia, London-NewYork 1969 - Alp, Sedat, Hitit Çağında Anadolu, TÜBİTAK Yayınları, Ankara 2001 - Macqueen, J.G., Hititler ve Hitit Çağında Anadolu, (Çev.Esra Davutoğlu), Arkadaş Yayınevi, Ankara 2001 - Çilingiroğlu, Altan, Uratu Tarihi, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No:77, Bornova 1994 Akurgal, Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, Net Turistik yayınlar, İstanbul 1990
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
5
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası geçerliliği olan temel bilgilere sahip olur.X
2
Koruma uygulaması yapılacak taşınır, taşınmaz nitelikteki kültür ve sanat varlıklarına ilişkin malzeme ve üretim teknolojisi bilgilerini edinir.X
3
Türkiye ve dünyada koruma ve onarım alanındaki bilgi ve teknolojik gelişmeleri izleme; koruma ve onarımda kullanılan malzeme, alet ve aygıtları tanıma, kullanma bilgi ve becerisi kazanır.X
4
Taşınır/taşınabilir kültür ve sanat varlıkları ile mimari yüzeylerin korunmasında karşılaşılan sorunların türleri ve nedenlerinin bilimsel yöntemlerle araştırılması, belirlenmesi ve belgelenmesini sağlar.X
5
Koruma bilimine yardımcı olan arkeoloji, sanat tarihi, güzel sanatlar, müzecilik, mimarlık, mineraloji, mikrobiyoloji, petrografi ve arkeometri gibi farklı sanat, sosyal ve fen bilimleri ile işbirliği içinde bulunarak; çalışma alanına ilişkin teşhis ve tedavi yöntemleri geliştirecek araştırma-uygulama becerisi kazanır.X
6
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve kazı alanlarındaki uygulamalarda etkili olarak kullanma becerisine sahip olur.X
7
Alana ilişki uygulama projelerini tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplini kazanır.X
8
Koruma ve onarım uygulamalarını mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlama ve değerlendirme yetisine sahip olur.X
9
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini uluslararası kabul gören mesleki etik ve ilkelere uygun şekilde kullanır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X