GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI 2/FOV 208
Dersin Adı: KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI 2
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Okut. ÖZLEM KAVUKÇU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozlemkavukcu@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kitle İletişiminin temel kavram ve uygulamalarını bilir.
Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde siyasal, ekonomik, kültürel ve toplumsal yapıların dinamiklerini ve bu dinamiklerin kavranmasına yönelik bilgiye
İletişim alanındaki farklı kuram ve modelleri ve eleştirel çalışmalar kapsamında yer alan yaklaşımlara ilişkin kuram ve yöntemleri bilir.
Bilgiyi branşlarının gerektirdiği farklı tarzlarda, uygun bir dille ve etkili bir gazetecilik biçimi içinde sözcük, ses, görsel, imge gibi farklı bile
İçerisinde medyanın rol ve sorumluluklarının düzenlendiği anayasal, yasal ve uluslar arası yasal çerçeveyi bilir.
Sosyal bilimler ve iletişim alanlarındaki gelişmeleri, yeni yaklaşımları, araştırma ve bilgileri takip ederek öğrenir ve bu yolla kendini geliştirebil
Haber medyasının normlarını, uygulamalarını ve halk tarafından algılanmasını etkileyen ulusal ve uluslar arası düzeydeki düzenleyici, politik, ekonomi
Sosyal ve kültürel ortamdaki iletişim öğelerinin, sosyal psikolojik kökenli temel kaynaklarının ayırdına varır.
Yaratıcı, yenilikçi ve anlaşılabilir bir şekilde alanıyla ilgili konularda yazılı, sözlü ve görsel anlatı biçimleriyle kendini ifade edebilir.
Irkçı, cinsiyetçi ve her türlü yarımcı politikaların farkına varır, ayırt eder ve bunlara karşı duyarlı davranır.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Chicago Okulu- İletişim Bilimine Farklı Bir Bakış
2. Hafta  Chicago Okulu- Haber metinleri üzerinden şehir sosyolojisi
3. Hafta  Frankfurt Okulu-Eleştirel Teorinin doğuşu, kısa tarihi
4. Hafta  Frankfurt Okulu-Eleştirel Teori- Akıl Tutulması
5. Hafta  Frankfurt Okulu-Eleştirel Teorinin iletişim bilimine katkıları
6. Hafta  Frankfurt Okulu-Eleştirel Teori-Görünmez Metin Olarak Medya Metinleri
7. Hafta  Frankfurt Okulu-Eleştirel Teori Kültür endüstrisi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Frankfurt Okulu-Eleştirel Teori- Genel Değerlendirme
10. Hafta  Birmingham Okulu-İngiliz Kültürel Çalışmaları doğuşu, kısa tarihi
11. Hafta  Birmingham Okulu-İngiliz Kültürel Çalışmaları
12. Hafta  Birmingham Okulu-İngiliz Kültürel Çalışmaları ve Popüler Kültür
13. Hafta  Toronto Okulu- Temel bilgiler
14. Hafta  İnnis ve McLuhan, Teknolojik Determinizm ve İletişim
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ders Kitabı: Yumlu, Konca, Kitle İletişim Kuram ve Araştırmaları, Nam, İzmir, 1994. McQuail, Denis - Sven Windahl, İletişim Modelleri, çev: Konca Yumlu, İmge Yayıncılık, Ankara, 1997. McQuail, Denis, Mass Communication Theory: An Introduction, 2.nd ed. Sage. London, 1987. McQuail, Denis and Sven Windahl, S. Communication Models For The Study Of Mass Communication, Longman, Essex, 1993.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
1
1
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
1
2
2
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yaratıcı düşünme becerisine sahip olabilmeX
2
Fotoğraf, Video ve Sinema disiplinleri ile ilgili kuramsal bilgiye hakim olabilmeX
3
Fotoğraf, video ve film disiplinlerinin kullandığı terminolojiyi bilmeX
4
Fotoğraf, video ve film disiplinlerinin kullandığı her tür cihaz ve cihaz bileşenlerini bilme ve doğru yer ve zamanda kullanabilmeX
5
Anlatıyı oluşturacak olan hikayeyi senaryo metnine dönüştürebilmeX
6
Sanat Tarihi, fotoğraf, sinema ve estetik tarihini bilmeX
7
Başkalarının ürettiği görsel materyalleri okuyabilme ve yorumlayabilmeX
8
Temel iletişim becerisini destekleyecek psikoloji ve sosyoloji bilgisine sahip olabilmeX
9
Dijital video işleme uygulamalarını bilmeX
10
Stüdyo, reklam, belgesel film ve fotoğrafçılık üzerine bilgi sahibi olma ve uygulayabilir olmaX