GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI 1/FOV 207
Dersin Adı: KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI 1
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Okut. ÖZLEM KAVUKÇU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozlemkavukcu@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kitle iletişimi kavramını tanımlar ve açıklar
Kitle iletişiminin önemini açıklar ve işlevlerini sayar
Kitle iletişiminin katkılarını değerlendirir
Bireysel ve Kitlesel iletişimi ilişkilendirir
Kitle iletişim sistemlerinin kamunun tercihlerini ve etik bakış ve davranışlarını nasıl etkilediğini değerlendirir.
Kitle iletişiminin kriterleri ile politik etkileri arasında bağlantı kurar.
Kitle iletişiminin etkinlik ölçütlerini belirler.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanımlar ve terimler. İlk iletişim modelleri.
2. Hafta  Temel kuramlar. Laswell, Shannon-Weaver, Osgood-Schramm ve Dance modelleri.
3. Hafta  Temel kuramlar. Gebner, Newcomb, Westley ve Maclean.
4. Hafta  Temel kuramlar. Schramm, Riley ve Riley, Maletzke.
5. Hafta  Kişisel etki, diffüzyon, ve kitle iletişiminin bireyler üzerindeki etkileri. Comstock,
6. Hafta  Katz ve Lazarsfeldrogers ve Shoemaker
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Kitle iletişiminin kültür ve toplum üzerindeki etkileri, gündem kurma, Defleur.
9. Hafta  Sessizlik sarmalı, bilgi eksikliğinin etkileri
10. Hafta  Kitle iletişim sistemleri, üretim, seçim ve akış
11. Hafta  Karşılaştırmalı medya sistemleri
12. Hafta  Medya örgütleri
13. Hafta  Gieber ve Johnson, White Mcnelly, Bass
14. Hafta  Galtung ve Ruge’un “Seçici eşik bekçiliği” modeli
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  E. Katz. “İletişimde İki Aşamalı Akış.” Çev. N. Güngör. İletişim1-2, 1994 Alan Swingewood. Kitle Kültürü Efsanesi Ü. Oskay. Tek Kişilik Haçlı Seferleri. İnkılap, 2000. J. Fiske. İletişim Çalışmalarına Giriş. Çev., S. İrvan M.McCombs & D.Shaw. “Kitle İletişim Araçlarının Gündem Oluşturma İşlevi.” Çev. A. Altun. E.Noelle-Neumann. “Suskunluk Sarmalı Kuramının Medyayı Anlamaya Etkisi.” Medya, Kültür, Siyaset. Der. , S. İrvan. 2. Basım. Ankara: Alp Yay, 2002. Aziz Aysel, Toplumsallaşma ve Kitlesel İletişim, Ankara. Sissors Jack Z. & Baron Roger B., Medya Planı Nasıl Hazırlanır?, Mediacat Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
76
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yaratıcı düşünme becerisine sahip olabilmeX
2
Fotoğraf, Video ve Sinema disiplinleri ile ilgili kuramsal bilgiye hakim olabilmeX
3
Fotoğraf, video ve film disiplinlerinin kullandığı terminolojiyi bilmeX
4
Fotoğraf, video ve film disiplinlerinin kullandığı her tür cihaz ve cihaz bileşenlerini bilme ve doğru yer ve zamanda kullanabilmeX
5
Anlatıyı oluşturacak olan hikayeyi senaryo metnine dönüştürebilmeX
6
Sanat Tarihi, fotoğraf, sinema ve estetik tarihini bilmeX
7
Başkalarının ürettiği görsel materyalleri okuyabilme ve yorumlayabilmeX
8
Temel iletişim becerisini destekleyecek psikoloji ve sosyoloji bilgisine sahip olabilmeX
9
Dijital video işleme uygulamalarını bilmeX
10
Stüdyo, reklam, belgesel film ve fotoğrafçılık üzerine bilgi sahibi olma ve uygulayabilir olmaX