GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAYISAL HİKAYE ANLATIMI VE ANİMASYON I/FOV 407
Dersin Adı: SAYISAL HİKAYE ANLATIMI VE ANİMASYON I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Barış KONOR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bariskonor@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Animasyonun reel görüntü filmleriyle arasındaki ilişki ve ayrıldıkları noktalar üzerinden animasyonun temel prensiplerinin öğretilmesi.
Animasyon uygulamaları yaparak hareket estetiğinin öğretilmesi.
Animasyon ve çizgi film alanında en önemli öğelerden biri olan karakter yaratımı konusunun incelenmesi.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  u ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Animasyon tarihi, animasyon türleri, örnek animasyonlar
2. Hafta  sinema ve animasyonda gerçeklik algısı, sinema animasyon ilişkisi, animasyonda teknik
3. Hafta  Çizgi film yapımında çalışma akışı, etki-tepki ve hareket estetiğine giriş. (top animasyonu)
4. Hafta  Hareket estetiği üzerine çalışmalar (top, balon ve kağıt animasyonları)
5. Hafta  Hareket estetiği üzerine çalışmalar (çuval animasyonu)
6. Hafta  Poz ve denge
7. Hafta  Tekrar Soru-Cevap
8. Hafta  Vize (animasyon uygulamaları)
9. Hafta  animasyonda karakter yaratımı
10. Hafta  karakterizasyon, karakterin hareket estetiği, sinematik düşünme
11. Hafta  Karakter döngüleri
12. Hafta  Jest ve mimikler
13. Hafta  Karakter animasyonu
14. Hafta  animasyonların değerlendirilmesi
15. Hafta  Tekrar Soru-Cevap
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Halas, John. Whitaker Harold. Timing for Animation (USA: Focal Press, 2009) Beckerman, Howard. Animation: The whole Story, (Newyork: Allworth Press, 2012) Gilbert Wayne, Simplified drawing for planning animation, (USA: Anamie, 1999) Wells Paul, The Fundamentals of animation, (Lausanne: Ava Acedemia, 2006)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
1
7
7
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
79
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yaratıcı düşünme becerisine sahip olabilmeX
2
Fotoğraf, Video ve Sinema disiplinleri ile ilgili kuramsal bilgiye hakim olabilmeX
3
Fotoğraf, video ve film disiplinlerinin kullandığı terminolojiyi bilmeX
4
Fotoğraf, video ve film disiplinlerinin kullandığı her tür cihaz ve cihaz bileşenlerini bilme ve doğru yer ve zamanda kullanabilmeX
5
Anlatıyı oluşturacak olan hikayeyi senaryo metnine dönüştürebilmeX
6
Sanat Tarihi, fotoğraf, sinema ve estetik tarihini bilmeX
7
Başkalarının ürettiği görsel materyalleri okuyabilme ve yorumlayabilmeX
8
Temel iletişim becerisini destekleyecek psikoloji ve sosyoloji bilgisine sahip olabilmeX
9
Dijital video işleme uygulamalarını bilmeX
10
Stüdyo, reklam, belgesel film ve fotoğrafçılık üzerine bilgi sahibi olma ve uygulayabilir olmaX