GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II/TAR-102
Dersin Adı: ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ-II
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk İnkılâbının tarihî anlamını ve önemini kavrar
Atatürk'ün milliyetçilik ve medeniyetçilik anlayışını belirtir
Atatürk'ün dâhi asker, büyük devlet adamı ve inkılâpçı kişiliği ile eşsiz önderliğini tanır
Atatürkçülüğü benimser, Atatürk'ün dünya görüşünü ve düşüncelerini kavrar
Türkiye'nin Avrupa ve Dünyadaki yerini /önemini açıklar
Kurtuluş Savaşı’nı ve bu savaşı, Türk milletinin varlığını korumak ve sürdürmek için ne büyük fedakârlıklarla gerçekleştiğini kavrar
Türk Milleti’nin bütün kurumları ve değerleriyle birlikte uygarlığa hangi tarihi şartlar altında ve nasıl geçtiğini kavrar
Ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütün olan Türkiye Cumhuriyetinin dinamik temelini "Atatürk İlkeleri"nin oluşturduğu bilincini kazanır
Demokrasi hayatımızın gelişmesini inceleyerek, onlara demokratik düzenin gerektirdiği bilgi ve davranışları kazanır, Atatürk'e Türk İnkılâbına ve onu
Günümüzün ve geleceğin sorunlarına Atatürkçü bir yaklaşımla çözümler getirebilecek tutum, davranış ve yetenekler kazanır,
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar
2. Hafta  Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri
3. Hafta  Eğitim Alanında yapılan İnkılaplar
4. Hafta  Kültür Alanında Yapılan İnkılaplar
5. Hafta  Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar
6. Hafta  Ekonomik Alanda Yapılan İnkılaplar
7. Hafta  Sağlık Alanında Yapılan İnkılaplar
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1923-1932)
10. Hafta  Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1932-1938)
11. Hafta  Atatürk İlkeleri
12. Hafta  Bütünleyici İlkeler
13. Hafta  II. Dünya Savaşı
14. Hafta  Çok Partili Hayata Geçiş ve Demokrat Parti Dönemi
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim Üyesi Ders Notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Yapısalcı Eğitim doğrultusunda yapılmaktadır.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
52
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yaratıcı düşünme becerisine sahip olabilme
2
Fotoğraf, Video ve Sinema disiplinleri ile ilgili kuramsal bilgiye hakim olabilme
3
Fotoğraf, video ve film disiplinlerinin kullandığı terminolojiyi bilme
4
Fotoğraf, video ve film disiplinlerinin kullandığı her tür cihaz ve cihaz bileşenlerini bilme ve doğru yer ve zamanda kullanabilme
5
Anlatıyı oluşturacak olan hikayeyi senaryo metnine dönüştürebilme
6
Sanat Tarihi, fotoğraf, sinema ve estetik tarihini bilme
7
Başkalarının ürettiği görsel materyalleri okuyabilme ve yorumlayabilme
8
Temel iletişim becerisini destekleyecek psikoloji ve sosyoloji bilgisine sahip olabilme
9
Dijital video işleme uygulamalarını bilme
10
Stüdyo, reklam, belgesel film ve fotoğrafçılık üzerine bilgi sahibi olma ve uygulayabilir olma