GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT TARİHİ 2/SBA 104
Dersin Adı: SANAT TARİHİ 2
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Y. Selçuk ŞENER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/bekireskici
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bekireskici@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanatın oluşumu ve gelişiminde inançların rolünü saptayabilme bilgisine sahip olmak.
Tevrat, İncil ve mitolojik öykülerden seçilmiş konuların işlendiği eserleri olgusal bakımdan kavrayabilme yetisi geliştirmek,
Sanat eleştirisine yönelik olarak sistemli bir alt yapı oluşturmak.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sanat eseri analizinde anlam çözümlemesinin önemi; sanat eserlerinde biçim, içerik ve anlam ilişkisi değerlendirilir.
2. Hafta  E.Panofsky’ye göre, sanat eserlerinde anlam çözümlemesinin aşamaları örneklerle tartışılır.
3. Hafta  Tevrat ve İncil hakkında genel olarak bilgilendirme yapılarak, Musevi ve Hristiyan inançlarının tarihsel kaynakları hakkında bilgi verilir.
4. Hafta  Tevrat’a göre yaradılış, tufan ve Tevrat peygamberleri resim sanatından örneklerle açıklanır. Musa, Kızıldeniz’i geçiş ve on emir ile ilgili tasvirler
5. Hafta  Samson ve Delila, Davud peygamber ve Vaftizci Yahya ile ilgili tasvirler değerlendirilir.
6. Hafta  Meryem ve İsa’nın hayatı ile ilgili tasvirler değerlendirilir.
7. Hafta  Passion, diriliş, mahşer ve Meryem’in ölümünü konu alan tasvirler değerlendirilir.
8. Hafta  Yunan mitolojisinin kaynakları değerlendirilerek, Homeros ve Hesiodos’a göre evren, tanrılar ve insanın yaradılışına ilişkin konular, tasvirlerin ışığ
9. Hafta  Vize
10. Hafta  Yunan-Roma tanrı ve tanrıçalarının özellikleri örnekler üzerinde değerlendirilir
11. Hafta  Yunan-Roma tanrı ve tanrıçalarının özellikleri örnekler üzerinde değerlendirilir.
12. Hafta  Yunan-Roma tanrı ve tanrıçalarının özellikleri örnekler üzerinde değerlendirilir.
13. Hafta  Homeros’un İlyada adlı eserinden seçilmiş konuların işlendiği eserler yorumlanır.
14. Hafta  Yunan ve Roma mitolojisinin önemli kahramanlarını konu alan tasvirler değerlendirilir.
15. Hafta  Yunan ve Roma mitolojisinin önemli kahramanlarını konu alan tasvirler değerlendirilir.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ş.Can,Klasik Yunan Mitolojisi,İstanbul.1970. M.Köhlmeier, Tanrıların Masalları Mitolojinin Öyküsü, (Çev:Atilla Dirim), İstanbul.2001. C.Estin- H.Laporte, Yunan ve Roma Mitolojisi, İstanbul.2002. P.Grimal,Yunan Mitolojisi, Ankara.2008. B.Cömert, Mitoloji ve İkonografi, İstanbul.2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
61
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yaratıcı düşünme becerisine sahip olabilmeX
2
Fotoğraf, Video ve Sinema disiplinleri ile ilgili kuramsal bilgiye hakim olabilmeX
3
Fotoğraf, video ve film disiplinlerinin kullandığı terminolojiyi bilmeX
4
Fotoğraf, video ve film disiplinlerinin kullandığı her tür cihaz ve cihaz bileşenlerini bilme ve doğru yer ve zamanda kullanabilme
5
Anlatıyı oluşturacak olan hikayeyi senaryo metnine dönüştürebilmeX
6
Sanat Tarihi, fotoğraf, sinema ve estetik tarihini bilmeX
7
Başkalarının ürettiği görsel materyalleri okuyabilme ve yorumlayabilmeX
8
Temel iletişim becerisini destekleyecek psikoloji ve sosyoloji bilgisine sahip olabilmeX
9
Dijital video işleme uygulamalarını bilmeX
10
Stüdyo, reklam, belgesel film ve fotoğrafçılık üzerine bilgi sahibi olma ve uygulayabilir olmaX