GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
METAL MALZEME BİLGİSİ VE YAPIM TEK./HEY 408
Dersin Adı: METAL MALZEME BİLGİSİ VE YAPIM TEK.
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr.Gör. Serap Özdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/serapozdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  serapozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Metali, türlerini tanır
Metal cevherinden objeye geçiş sürecini tanımlar
Metalin tarihsel gelişim sürecini tanımak ve tanımlar






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Malzeme Bilgisinin amacı
2. Hafta  Element, periyodik sistem, malzemelerin iç yapısı, bağlar.
3. Hafta  Bağlar ile malzeme arasındaki genel ilişki
4. Hafta  Bağ türlerine göre sınıflama
5. Hafta  Kristal yapılar
6. Hafta  Eriyikler
7. Hafta  Faz diyagramları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Tarihte Metal Gelişimi, Arkeolojik Buluntular
10. Hafta  Arkeometalurjinin amaçları ve konservasyonda kullanımı
11. Hafta  Antik dönemde metal
12. Hafta  Eski Anadoluda madencilik
13. Hafta  Metal üretim tekniği
14. Hafta  Metal tarihçesi, arkeolojik buluntular
15. Hafta  Metal üretim teknolojisi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  van Vlack, Lawrence H., Malzeme Bilimine Giriş Weissbach,Wolfgang, Malzeme Bilgisi ve Muayenesi,Birsen Yayınevi 1998 Moesta, Erze und Metalle ihre Kulturgeschichte im Experiment, Springer 1986 Demirci, Şahinde; Demir, Mustafa; Usanmaz,Ali; Anorganik Kimya Temel Ders Kitabı, Ankara 2002 Cronyn, J.M., The elements of Archaeological Conservation, 1990 Uz, Bektaş, Mineraller Kristallografi,Mineraloji, İstanbul 1994
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
7
4
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
7
4
28
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
7
2
14
 Rapor hazırlama
5
2
10
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
170
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
P.Ç.1Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip sanatçılar yetiştirebilmeX
2
P.Ç.2 Programın eğitsel odağı, teknik beceri ile sanatsal yaratıcılığı buluşturabilmeX
3
P.Ç.3Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme
4
P.Ç.4Üç boyutlu düşünüp uygulayabilme
5
P.Ç.5 Kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrayabilme ve özgün yapıt üretebilmeleriX
6
P.Ç.6 Çağdaş sanat anlayışı doğrultusunda yaratıcı ve araştırıcı bir ortam oluşturabilme
7
P.Ç.7 Gözlem ve çözümleme yapabilme, çok boyutlu düşünebilme yeteneği kazandırabilme
8
P.Ç.8 Sanat yetilerini geliştirebilme, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazandırabilmeX
9
P.Ç.9 Kendini gerçekleştirebilme ve çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşılabilmesini sağlayabilme
10
P.Ç.10 Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilme, gerek uygulamalı gerekse kuramsal anlamda, akademik araştırmalara öncelik vererek bu birikimini kendi bölgesinden başlayarak, ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştırabilme
11
P.Ç.11Sanat kültürü ve heykel donanımı kazandırabilme, sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavratabilme ve sanatsal yaratıcılığı geliştirebilme