GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TAŞ MALZEME BİLGİSİ VE BOZULMALARI/HEY 308
Dersin Adı: TAŞ MALZEME BİLGİSİ VE BOZULMALARI
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Y.Selçuk ŞENER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ssener
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ssener@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Taşınır ve/veya Taşınmaz Kültür varlıkları alanında çokça görülen taş türlerini tanımlar.
işçiliğinde kullanılan aletleri taş eser üzerindeki izlere göre değerlendirir.
Taş eserde mevcut izlerden işçilikte kullanılan aletleri yorumlayabilir.
Taşta görülen bozulma faktörlerini sıralar.
Bilinen bozulma türleri ile bir taş eserde görülen bozulmaları eşleştirir.
Seçilen bir taş eser üzerinde malzeme, işçilik ve bozulmalara ilişkin tanı, tanımlama ve belgeleme örneklemesi yapar.
Taşta görülen bozulmalar hakkında neden sonuç ilişkisi kurabilir. Her taş eserde koruma uygulaması öncesinde yapılması gerekli “Mevcut Korunma Durumu


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  s sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  sin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  sle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kayaların doğal oluşumu ve oluşumlarına göre gruplar
2. Hafta  Taş türlerinin gruplanması, tanıtılması ve tanınması
3. Hafta  Kayaların nitelikleri
4. Hafta  Taş işçiliği ve işçiliğe yönelik belge ve kaynaklar ile işçilik aşamaları
5. Hafta  Taşların ocaktan çıkartılması ve taşınması
6. Hafta  Taş işçiliğinde kullanılan aletler ve taş üzerinde izlerinin tanınması
7. Hafta  Taş eserlerde bozulma
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Taş eserlerde görülen bozulma tipleri
10. Hafta  Bozulma ve taşların niteliksel ilişkisi
11. Hafta  Taş eserlerde Fiziksel bozulma faktörleri
12. Hafta  Taş eserlerde kimyasal bozulma faktörleri
13. Hafta  Taş eserlerde biyolojik bozulma faktörleri-
14. Hafta  Bozulmaların tanınması-gözlem ve tanıma yöntemleri
15. Hafta  Konservasyon durumunun tespiti-belgeleme-rapor ve envanterleme yöntemleri
16. Hafta  FİNAL EXAM
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Lazzarini, L., Tabasso, M.L., İl Restauro della Pietra,Padova, 1992. Artini, E., Le Rocce, IV. Ed., Milano, 1979. Artini, E., İ Minerali, VI. Ed., Milano 1975. Fattori Di Detorioramento, Dimos, Perte II, Modulo1, Roma, 1979. Doc. NORMAL 1/80, Alterazione Microscopiche dei Materiali Lapidei: Lessico, CNR-ICR, Roma, 1980. Torraca, G.,-Porous Building Materials, ICCROM, Roma, 1981.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  nlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
6
84
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
6
3
18
 Rapor hazırlama
6
2
12
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
P.Ç.1Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip sanatçılar yetiştirebilme
2
P.Ç.2 Programın eğitsel odağı, teknik beceri ile sanatsal yaratıcılığı buluşturabilme
3
P.Ç.3Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmeX
4
P.Ç.4Üç boyutlu düşünüp uygulayabilmeX
5
P.Ç.5 Kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrayabilme ve özgün yapıt üretebilmeleri
6
P.Ç.6 Çağdaş sanat anlayışı doğrultusunda yaratıcı ve araştırıcı bir ortam oluşturabilme
7
P.Ç.7 Gözlem ve çözümleme yapabilme, çok boyutlu düşünebilme yeteneği kazandırabilmeX
8
P.Ç.8 Sanat yetilerini geliştirebilme, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazandırabilmeX
9
P.Ç.9 Kendini gerçekleştirebilme ve çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşılabilmesini sağlayabilme
10
P.Ç.10 Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilme, gerek uygulamalı gerekse kuramsal anlamda, akademik araştırmalara öncelik vererek bu birikimini kendi bölgesinden başlayarak, ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştırabilme
11
P.Ç.11Sanat kültürü ve heykel donanımı kazandırabilme, sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavratabilme ve sanatsal yaratıcılığı geliştirebilme