GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FOTOĞRAF/HEY 317
Dersin Adı: FOTOĞRAF
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Barış KONOR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bariskonor@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fotoğraf Makinesinin belli başlı parçalarını tanımak ve nasıl işlediklerini öğrenmek.
Estetik ve düşünsel bakış açısını kadraj içerisinde resmedebilmek
İç mekan ve dış mekanlarda çekim yapabilir hale gelmek.
Yeni fotoğraf tekniklerini öğrenmek ve uygulamak.
-
-
-
-
--
--
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fotoğraf: Işıkla çizmek. Fotoğrafın tarihçesi
2. Hafta  Objektif çeşitleri ve kullanım şekilleri.
3. Hafta  Objektif çeşitlerinin uygulamalı gösterimi.
4. Hafta  Görüntüde derinlik.
5. Hafta  Diyafram uygulamaları
6. Hafta  Enstantane ve ISO uygulamaları
7. Hafta  Işık türleri ve fotoğrafa etkisi
8. Hafta  Vize Sınavları
9. Hafta  iç ve dış mekan Kelvin uygulamaları
10. Hafta   Doğa fotoğrafçılığı
11. Hafta  Uzun pozlama ile fotoğraf çekimi
12. Hafta   Işıkla boyama tekniği
13. Hafta  Stüdyo Fotoğrafçılığı ( Ürün )
14. Hafta  Stüdyo Fotoğrafçılığı ( Portre )
15. Hafta  Genel tekrar ve uygulamalar
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Dijital Fotoğrafçılık, Scott Kelby Kanburoğlu, Özer. Yeni başlayanlar için fotoğraf : (analog ve dijital) İstanbul : İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2005. Karagöz, Murat.(editör) Fotoğraf neyi anlatır, İstanbul : Hayalbaz, 2009. Kasım, Metin. Reklam fotoğrafçılığı, Konya : Çizgi Kitabevi, 2005. Keimig, Lance. Night photography: finding your way in the dark [electronic resource], Amsterdam ; Boston : Focal Press, 2010.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  nlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
7
2
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
7
2
14
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
4
2
8
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
48
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
P.Ç.1Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip sanatçılar yetiştirebilmeX
2
P.Ç.2 Programın eğitsel odağı, teknik beceri ile sanatsal yaratıcılığı buluşturabilmeX
3
P.Ç.3Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmeX
4
P.Ç.4Üç boyutlu düşünüp uygulayabilmeX
5
P.Ç.5 Kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrayabilme ve özgün yapıt üretebilmeleriX
6
P.Ç.6 Çağdaş sanat anlayışı doğrultusunda yaratıcı ve araştırıcı bir ortam oluşturabilmeX
7
P.Ç.7 Gözlem ve çözümleme yapabilme, çok boyutlu düşünebilme yeteneği kazandırabilmeX
8
P.Ç.8 Sanat yetilerini geliştirebilme, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazandırabilmeX
9
P.Ç.9 Kendini gerçekleştirebilme ve çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşılabilmesini sağlayabilmeX
10
P.Ç.10 Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilme, gerek uygulamalı gerekse kuramsal anlamda, akademik araştırmalara öncelik vererek bu birikimini kendi bölgesinden başlayarak, ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştırabilmeX
11
P.Ç.11Sanat kültürü ve heykel donanımı kazandırabilme, sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavratabilme ve sanatsal yaratıcılığı geliştirebilmeX