GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK HEYKEL SANATI TARİHİ/SBA 207
Dersin Adı: TÜRK HEYKEL SANATI TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Vildan ÇETİNTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  vildanc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  vildanc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ö.Ç.1 Türk Kültüründe Heykel Sanatının ortaya çıkış nedenlerini kavrayabilir Türk Kültüründe Heykel sanatının önemini Kavra
Ö.Ç.2 Başlangıcından günümüze Türk heykel sanatının geçirdiği aşamaları kavrayabilir
Ö.Ç.3 Türk heykel sanatı ve sanatçıları hakkında teorik bilgiye sahip olabilir






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders içeriğinin tanımı ve terminolojik blgi sunumu
2. Hafta  Türklerde Heykelin ortaya çıkış nedenleri, Figürlü plastiğin Türk Kültüründeki yeri ve Önemi
3. Hafta  İslamiyet Öncesi Orta Asya Türk devletlerinde üç boyutlu plastikler
4. Hafta  Büyük Selçuklular Döneminde Üç boyutlu plastikler
5. Hafta  Anadolu Selçuklu ve Beylikler Döneminde Üç boyutlu plastikler
6. Hafta  Osmanlı Döneminde Heykele Yaklaşım
7. Hafta  Batılılaşma Döneminin Heykel Sanatına etkileri
8. Hafta   ARA SINAV
9. Hafta  İstanbul'da Özel Sanat Eğitimi
10. Hafta  Sanayi-i Nefise'de Heykel Eğitimi
11. Hafta  İlk Kuşak Heykel Sanatçılarımız İkinci Kuşak Heykel Sanatçılarımız
12. Hafta  Cumhuriyet Döneminde Heykel Eğitimi,1950 Sonrası Türk Heykeli ve Sanatçıları
13. Hafta  Cumhuriyet Döneminde Heykel Eğitimi,1950 Sonrası Türk Heykeli ve Sanatçıları
14. Hafta  Günümüzde Türk Heykeli ve Sanatçıları
15. Hafta  Günümüzde Türk Heykeli ve Sanatçıları
16. Hafta  DÖNEM SONU SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ASLANAPA; Oktay, Türk SANATI I, MEB. Kültür Yay. İst. 1972 Diyarbekirli ,Nejat, Hun Sanatı İst. 1972, GEZER,Hüseyin 50. Yılda Türk Heykeli
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
P.Ç.1Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun olarak, sanat üretiminde farklı disiplinleri birlikte kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip sanatçılar yetiştirebilmeX
2
P.Ç.2 Programın eğitsel odağı, teknik beceri ile sanatsal yaratıcılığı buluşturabilmeX
3
P.Ç.3Ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilme
4
P.Ç.4Üç boyutlu düşünüp uygulayabilme
5
P.Ç.5 Kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrayabilme ve özgün yapıt üretebilmeleriX
6
P.Ç.6 Çağdaş sanat anlayışı doğrultusunda yaratıcı ve araştırıcı bir ortam oluşturabilmeX
7
P.Ç.7 Gözlem ve çözümleme yapabilme, çok boyutlu düşünebilme yeteneği kazandırabilmeX
8
P.Ç.8 Sanat yetilerini geliştirebilme, teknik ve mesleki konularda yetkinlik kazandırabilmeX
9
P.Ç.9 Kendini gerçekleştirebilme ve çevresini dönüştürebilme bilincine ulaşılabilmesini sağlayabilmeX
10
P.Ç.10 Çağdaş anlayışta üretilen bilgi, deneyim ve iş gücünün topluma yayılmasına katkıda bulunabilme, gerek uygulamalı gerekse kuramsal anlamda, akademik araştırmalara öncelik vererek bu birikimini kendi bölgesinden başlayarak, ulusal ve uluslararası düzeyde yaygınlaştırabilmeX
11
P.Ç.11Sanat kültürü ve heykel donanımı kazandırabilme, sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavratabilme ve sanatsal yaratıcılığı geliştirebilmeX