GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ:KALİGRAFİ/GIT 204
Dersin Adı: SEÇMELİ:KALİGRAFİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Pelin Öztürk Göçmen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/pgocmen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  pgocmen@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kaligrafinin estetik yönlerinin kullanımının öğrenilmesi
Manuel malzemeler ile kaligrafik kompozisyon çalışmalarının üretilmesi
Manuel malzeme ile üretilen kaligrafik çalışmaların dijital ortamda işlenmesi pratiğinin kazanılması
Kaligrafik ve fotografik elemanların bir arada kullanımı pratiğinin kazanılması
Kaligrafinin grafik tasarım ürününe dönüştürülme becersinin öğrenilmesi




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı, amacı ve çalışma sistemi.
2. Hafta  Kaligrafik malzemelerle denemeler + uygulama çalışmaları.
3. Hafta  Serbest malzeme ile kaligrafi uygulamaları.
4. Hafta  Serbest malzeme ile kaligrafi uygulamaları.
5. Hafta  Manuel kaligrafik uygulamaların dijital ortamda işlenmesi.
6. Hafta  Manuel kaligrafik uygulamaların dijital ortamda işlenmesi.
7. Hafta  Manuel kaligrafik uygulamaların dijital ortamda işlenmesi.
8. Hafta  Fotografik ve kaligrafik kompozisyonlar
9. Hafta  Vize
10. Hafta  Fotografik ve kaligrafik kompozisyonlar
11. Hafta  Kaligrafi’nin Grafik Tasarım Ürününe Dönüştürülmesi Uygulamaları
12. Hafta  Kaligrafi’nin Grafik Tasarım Ürününe Dönüştürülmesi Uygulamaları
13. Hafta  Kaligrafiyle metin dizgisi ve görsel kullanım uygulamaları.
14. Hafta  Kaligrafiyle metin dizgisi ve görsel kullanım uygulamaları.
15. Hafta  Kaligrafiyle metin dizgisi ve görsel kullanım uygulamaları.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  First Steps Calligraphy, Don Marsh, North Light Boks, 1996 Calligraphy Masterclass: A Complete Guide with Ten Stylish Projects, Mary Noble- Rachel Yallop - Eleanor Van Zandt, Watson-Guptill, 2000 Lettering Arts, Fink Joanne, Kastin Judy, Hong Kong: PBC, 1993
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama, Sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
10
4
40
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.X
2
Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.X
3
Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.X
4
İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.X
5
Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilmeX
6
Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.X
7
Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.X
8
Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.X
9
Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.X
10
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.X