GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PROJE 4/GİT 302
Dersin Adı: PROJE 4
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 9
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Arş. Gör. Dr. Serra ERDEM
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/serra.dogan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  serra.dogan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hareketli görüntülerde görsel iletişim tasarımının ilkelerini uygulayabilme
Kurum kimliğini, kuruma ve hedef kitleye uygun bir şekilde tasarlayabilme
Etkili görseller ve sloganlar üreterek, bir kurum ya da organizasyon için tanıtım kampanyası gerçekleştirebilme
Prodüksyon aşamasını çözümleme ve hayata geçirme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Proje çalışmasının planlanması ve storyboard çalışmaları
2. Hafta  Proje çalışmasının planlanması ve storyboard çalışmaları
3. Hafta  Proje çalışmasının uygulanması
4. Hafta  Proje çalışmasının uygulanması
5. Hafta  Proje çalışmasının sonlandırılması
6. Hafta  Ara Sınav
7. Hafta  Bir kurum ya da organizasyon için proje çalışmaları
8. Hafta  Bir kurum ya da organizasyon için proje çalışmaları
9. Hafta  Vize Sınavı
10. Hafta  Tanıtım kampanyası çalışmaları
11. Hafta  Tanıtım kampanyası çalışmaları
12. Hafta  Tanıtım kampanyası çalışmaları
13. Hafta  Tanıtım kampanyası çalışmaları
14. Hafta  Tanıtım kampanyası çalışmaları
15. Hafta  Tanıtım kampanyası çalışmaları
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Namık K. Sarıkavak, Çağdaş Tipografinin Temelleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara: 2004 Emre Becer, Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara: 2007 Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınevi, İstanbul: 2004
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
5
70
 Okuma Faaliyetleri
3
2
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
4
12
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
8
5
40
 Sunum
10
3
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
228
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
9.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
9
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.X
2
Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.X
3
Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.X
4
İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.X
5
Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilmeX
6
Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.X
7
Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.X
8
Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.X
9
Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.X
10
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.X