GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNTERNET YAYINCILIĞI/GIT 413
Dersin Adı: İNTERNET YAYINCILIĞI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Pelin Öztürk Göçmen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/pgocmen
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  pgocmen@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Basılı ve elektronik yayıncılık kavramlarının öğrenilmesi
Elektronik yayıncılık türlerinin öğrenilmesi
E-yayınların insan yaşamına olumlu/olumsuz katkılarının kavranması
Yeni medya ve kapsadığı kavramların öğrenilmesi
Elektronik ortam tasarımlarının gerçekleştirilmesi için gerekli programların öğrenilmesi
Web tasarımı kriterlerinin öğrenilmesi
Çoklu ortam ürünleri için grafik arayüz tasarımı pratiklerinin geliştirilmesi


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı, amacı ve çalışma sistemi
2. Hafta  İletişim, Yayın, Yayıncılık, Elektronik Yayıncılık, Dünya’da ve Türkiye’de E-yayıncılık
3. Hafta  E-yayın türleri, E-yayınların yaşamımızdaki olumlu ve olumsuz katkıları
4. Hafta  Yeni Medya Kavramı, Web Yayıncılığı
5. Hafta  Blog nedir, sosyal açıdan blogların incelenmesi, etkili Blog tasarımı
6. Hafta  Yeni Medya Kavramı ile ilgili verilen kitap okumalarının tartışmalı değerlendirmesi
7. Hafta  Dreamweaver Programı anlatımı, Web sayfası tasarımı, Uygulama Projesinin Verilmesi
8. Hafta  Uygulama Çalışması, Dreamweaver Programı anlatımı
9. Hafta  Teorik Sınav + Uygulama Projesine ait Taslaklar (VİZE)
10. Hafta  Uygulama Çalışması kritikler, Dreamweaver Programı anlatımı
11. Hafta  Uygulama Projesi ara değerlendirme+ web sayfası yayınlama
12. Hafta  2. Uygulama projesinin verilmesi
13. Hafta  Uygulama Projesi teslimi + 2.Proje için kritikler
14. Hafta  2.Uygulama projesi
15. Hafta  2.Uygulama projesi ara değerlendirme
16. Hafta  FİNAL SINAVI TESLİM
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı (Bilişim Teknolojileri Temelinde Haber Medyasının Yeniden Biçimlenişi), Nurcan Törenli, İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları, 2005 Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, Ümit Atabek, Hakan Tuncel, Hakan Kara, Murat Karaduman, Nihat Halıcı, İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınlar, 2005 Digital layout for the Internet and other media, David Skopec, Switzerland : AVA Pub. ; New York : Distributed by Sterling Pub. Co. in the USA, c2003. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar ; editör: Hasan Öztoprak, İstanbul : İnkilap Yayınları, 2004.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
10
5
50
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
120
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.X
2
Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.X
3
Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.X
4
İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.X
5
Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilmeX
6
Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.X
7
Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.X
8
Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.X
9
Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.X
10
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.X