GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PORTFOLYO TASARIMI/GİT 405
Dersin Adı: PORTFOLYO TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Çiğdem DEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/cdemir, www.cigdemdemirdesign.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kişisel swot analiz değerlendirmesini kavrayabilme,
Etkili ve profesyonel yapıda portfolyo tasarlayabilme,
Portfolyo üretimi ve içerik hazırlayabilme.
Üretilen portfolyonun sunumunu deneyimleyebilme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders içeriğinin anlatılması, amacı ve portfolyo kavramının anlatımı.
2. Hafta  Kişisel SWOT analizi
3. Hafta  Kişisel SWOT analizlerinin sunumu
4. Hafta  Portfolyo’da yer alacak çalışmaların seçimi + dijtal ortamda hazırlık
5. Hafta  Portfolyo’da yer alacak çalışmaların seçimi + dijtal ortamda hazırlık
6. Hafta  Özgeçmiş tasarımı, Portfolyo kimliğinin belirlenmesi + Portfolyo örneklerinin incelenmesi
7. Hafta  Özgeçmiş tasarımı, Portfolyo kimliğinin belirlenmesi + Portfolyo örneklerinin incelenmesi
8. Hafta  Fiziksel portfolyo taslakları + dijtal ortamda iç sayfaların düzenlenmesi
9. Hafta  VİZE
10. Hafta  Fiziksel portfolyonun üretimi (oranlı küçültülmüş biçimi) ve kritikler + Beden Dili, Etkili Konuşma içerikli kitap okumalarının verilmesi
11. Hafta  Fiziksel portfolyo üzerine son kritikler
12. Hafta  Beden Dili, Etkili Konuşma içerikli okunan kitapların değerlendirilmesi
13. Hafta  Prezentasyon kavramı ve önemi, etkili konuşma ve diksiyon çalıştayı
14. Hafta  Fiziksel portfolyonun teslimi
15. Hafta  Kişisel sunumlarAjans sahibi (işveren) – öğrenci buluşması, profesyonellerden sunumlar
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Sara Einsman, USA: Rockport Publishers, 2008 The Graphic Designer's Guide to Portfolio Design, Debbie Rose Myers, USA: Wiley Publications, 2008 Graphic Design Portfolio Strategies for Print and Digital Media, Robert Rowe, Gary Will, Harrold Linton, 2007
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
3
3
9
 Rapor hazırlama
6
3
18
 Sunu hazırlama
7
3
21
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel, kuramsal ve uygulama açısından gerekli bilgilerini öğrenerek, bu bilgileri birbirini bütünler şekilde kullanabilme, kendi çalışmalarını bu bilgiler ışığında eleştirel bir şekilde değerlendirebilme ve konumlandırabilmek.X
2
Gerçekleşen ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek, uygulamalarını bu gelişmeler çerçevesinde çağdaş düzeyde gerçekleştirebilmek.X
3
Uygulamalarda kullanılan teknolojilerin gelişimlerine paralel bir şekilde gerekli olan teknik bilgi ve beceriyi öğrenip çalışmalarında kullanabilmek.X
4
İki boyutlu ve hareketli görüntüleri üretme, işleme ve değerlendirme konusunda gereken bilgi ve deneyime sahip olmak.X
5
Uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren işlevsel, estetik ve özgün görsel iletişim tasarımı elemanları oluşturabilmeX
6
Yaratıcı fikirler üretebilme ve bu fikirleri grafik, fotografik, illüstratif, üç boyutlu, hareketli ya da etkileşimli görsel ifadelere dönüştürebilmek.X
7
Farklı konuları içeren projeleri görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirerek, özgün görsel çözümler üretebilmek.X
8
Alana ilişkin uygulama projelerinin adımlarını tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verili süre içerisinde tamamlayabilme disiplinini kazanmak.X
9
Alan çalışmaları için kaynaklara ulaşabilme ve kendi gelişim sürecini planlayabilmek.X
10
Alana ilişkin uygulama çalışmalarında edindiği kuramsal, teknik ve teknolojik bilgi birikimini etik ve hukuki kurallar çerçevesinde toplumsal değerlere ve kişilik haklarına duyarlı ve saygılı bir şekilde kullanabilmek.X