GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ (SEÇ)/BSC-601
Dersin Adı: BEYİN VE SİNİR CERRAHİSİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 11-12 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Nörolojik muayene ve cerrahi işlem öncesi hastanın hazırlanması ve değerlendirmesini yapabilmeli
Hastaların nörolojik, klinik durumlarını, yaşamsal bulgularını değerlendirebilmeli
Nöroşirürjikal acilleri, KIBAS ve tedavisini tanımlayabilmeli
Ameliyathanede, hastanın hazırlık aşaması uygulamalarını gözlemlemek ve öğrenmek.
Ameliyathanede steril olarak yıkanmayı, temel nöroşirurji uygulamalarını gözlemlemek ve öğrenmek.
KIBAS ve tedavisi konusunda bilgi sahibi olmak
Nörolojik durum, nörolojik değerlendirme ve koma skalası konusunda bilgi sahibi olmak
Ağrının tıbbi ve cerrahi tedavisi konusunda bilgi sahibi olmak.
Servis, yoğun bakım hastalarının nörolojik muayene, klinik durumlarını, yakın vital bulgularını ve değerlerini takip etmeyi öğrenmek.
Temel ve ileri yaşam desteği uygulaması konusunda bilgi sahibi olmalı

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
2. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
3. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
4. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
5. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
6. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
7. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
8. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
9. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
10. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
11. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
12. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
13. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
14. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
15. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
16. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
17. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
18. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
19. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
20. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
21. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
22. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
23. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
24. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
25. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
26. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
27. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
28. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
29. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
30. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
31. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
32. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
50
 Projeler
0
0
 Pratik
1
50
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
3
0
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
3
5
15
 Okuma Faaliyetleri
3
5
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
5
15
 Materyal tasarlama, uygulama
3
0
0
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
3
5
15
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
96
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir.
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır.X
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilirX
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir.
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilir.
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir.X
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilir
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetirX
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilirX
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilirX
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Şükrü Aykol , Prof. Dr. Fikret Doğulu , Prof. Dr. Memduh Kaymaz , Prof. Dr. Gökhan Kurt , Prof. Dr. Hakan Emmez , Doç. Dr. Alp Özgün Börcek , Doç.Dr. Aydemir Kale , Doç.Dr. Mesut Emre Yaman , Öğretim Görevlisi Dr. Emrah Çeltikçi)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (saykol@gazi.edu.tr , fdogulu@hotmail.com , akaymazm@gazi edu.tr , gkurt@gazi. edu.tr , emmez@gazi.edu.tr , alpborcek@gazi.edu.tr , aydemirkale@gmail.com , mesutemreyaman@gmail.com , drceltikci@gmail.com)