GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON (SEÇ)/FTR-601
Dersin Adı: FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON (SEÇ)
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 11-12 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kas-iskelet sistemi ve inflamatuvar romatizmal hastalıklarının tanı ve ayırıcı tanısını yapabilecek
Tıbbi rehabilitasyon kavramını tanımlayabilecek ve rehabilitasyon sırasında gelişebilecek komplikasyonları tanımlayabilecek
Fiziksel tıp ve rehabilitasyon alanında kullanılan fizik tedavi ajanlarının endikasyon ve kontrensdikasyonlarını tanımlayabilecek
Kas-iskelet sistemi ve inflamatuvar romatizmal hastalıkların kanıta dayalı farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi yaklaşımlarını tanımlayabilecek
Hastaları yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilme
Kas iskelet sistemi rahatsızlıkları, inflamatuvar romatizmal hastalıkları olan ve rehabilitasyon gerektiren hastalardan tıbbi öykü alabilme, fizik muayene, kas iskelet sistemi muayenesi, nörolojik muayene ve fonksiyonel muayene yapabilme
Etkili, güvenli ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilme
Mesleki yayınları okuyup anlayabilme ve eleştirel olarak değerlendirebilme
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim kurabilme
Özürlü ve engelli hastalarla iletişimin ve engelli haklarını savunabilmenin önemini anlama ve başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı gösterme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
2. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
3. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim, hasta hizmeti ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
4. Hafta  -
5. Hafta  -
6. Hafta  -
7. Hafta  -
8. Hafta  -
9. Hafta  -
10. Hafta  -
11. Hafta  -
12. Hafta  -
13. Hafta  -
14. Hafta  -
15. Hafta  -
16. Hafta  -
17. Hafta  -
18. Hafta  -
19. Hafta  -
20. Hafta  -
21. Hafta  -
22. Hafta  -
23. Hafta  -
24. Hafta  -
25. Hafta  -
26. Hafta  -
27. Hafta  -
28. Hafta  -
29. Hafta  -
30. Hafta  -
31. Hafta  -
32. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
100
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
3
2
6
 Haftalık uygulamalı ders saati
3
10
30
 Okuma Faaliyetleri
3
9
27
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
10
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir.X
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır.X
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilirX
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir.X
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilir.X
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir.X
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilirX
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetirX
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilirX
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilirX
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Meray , Prof.Dr.Demirsoy , Prof.Dr.Karaoğlan , Prof.Dr.Kaymak Karataş , Prof.Dr.Göğüş , Prof.Dr.Zinnuroğlu , Prof.Dr.Günendi)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.med.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (jmeray@gazi.edu.tr , nesrinb@gazi.edu.tr , kbelgin@gazi.edu.tr , gulcink@gazi.edu.tr , feride_g@yahoo.com , muratz@gmail.com , zgunendi@gazi.edu.tr , )