GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ (SEÇ)/HİS-601
Dersin Adı: HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 11-12 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Hücre ve dokulara ait histolojik özellikleri tanımlayabilir
Gametogenez ve fertilizasyonu tanımlayabilir
Embriyonik ve fötal prenatal gelişim dönemlerini söyleyebilir
Tüm sistem ve organların embriyonik gelişimini tanımlayabilir
Tüm sistem ve organların histolojik yapılarını söyleyebilir
Yok
Yok
Yok
Yok
Yok

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
2. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
3. Hafta  Özgün Anabilim dalında verilen eğitim ve araştırma çalışmaları ile ilgili uygulama
4. Hafta  Yok
5. Hafta  Yok
6. Hafta  Yok
7. Hafta  Yok
8. Hafta  Yok
9. Hafta  Yok
10. Hafta  Yok
11. Hafta  Yok
12. Hafta  Yok
13. Hafta  Yok
14. Hafta  Yok
15. Hafta  Yok
16. Hafta  Yok
17. Hafta  Yok
18. Hafta  Yok
19. Hafta  Yok
20. Hafta  Yok
21. Hafta  Yok
22. Hafta  Yok
23. Hafta  Yok
24. Hafta  Yok
25. Hafta  Yok
26. Hafta  Yok
27. Hafta  Yok
28. Hafta  Yok
29. Hafta  Yok
30. Hafta  Yok
31. Hafta  Yok
32. Hafta  Yok
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
3
2
6
 Haftalık uygulamalı ders saati
3
0
0
 Okuma Faaliyetleri
3
5
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
7
21
 Materyal tasarlama, uygulama
3
0
0
 Rapor hazırlama
3
5
15
 Sunu hazırlama
3
7
21
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
7
21
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir.X
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır.
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilir
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir.
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilir.
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir.X
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilir
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetirX
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilir
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilir
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Suna ÖMEROĞLU Prof. Dr. Çiğdem ELMAS Prof. Dr. Gülnur TAKE KAPLANOĞLU )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://med.gazi.edu.tr/posts/view/title/histoloji-ve-embriyoloji-20838)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sunaer@gazi.edu.tr , 00cigdem@gmail.com , gtake@gazi.edu.tr)