GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL BİLİMLER/TIP-200
Dersin Adı: TEMEL BİLİMLER
Dersin Kredisi: 10 Ders AKTS : 50
Dersin Yarıyılı: 3-4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Tıbbın yöntem bilgisi, tıp etiğinin temel kavramları, yaklaşımları, hekim hasta ilişkisi hekimlik mesleğinin uygulanmasına yönelik mevzuatı açıklayabilmeli
Sinir sistemi Histoloji, Anatomi, Fizyolojisi, Metabolizma biyokimyasını anlatabilmeli
Göz ve kulağın anatomik, fizyolojik, histolojik özelliklerini gösterebilmeli İnsanda çeşitli refleksleri gösterebilmeli
Otonom sinir sistemini, duyular ve Ağrıyı, motor hareketleri, idrak, öğrenme ve belleki, EEG ve uykuyu anlatabilmeli
Solunum ve dolaşım sisteminin histolojik, anatomik ve fizyolojik özelliklerini anlatabilmeli
Sindirim sistemi Histoloji, Anatomi, Fizyolojisi, Metabolizma biyokimyasını anlatabilmeli
Endokrin ve ürogenital sistemlerin Histoloji, Anatomi ve Fizyolojisini ve hormonların biyokimyasını anlatabilmeli
Hücre ve doku zedelenmesinin mekanizmalarını ve farmakolojinin temel bilgilerini anlatabilmeli
Kadavra kullanımının anatomi eğitimindeki önemini farkına varmalı
Mikroskop kullanımının Histoloji eğitimindeki rolünü önemsemeli Fizyoloji ve biyokimya teorik derslerinde anlatılan bilgilerin pratik uygulamaların yapılabilirliğinin öğrenilmesi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Grup Çalışması, Oyunlaştırma, Video / Film İzleme, Uygulama -Laboratuvar
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Nörolojik Bilimler Ders Kurulu
2. Hafta  Nörolojik Bilimler Ders Kurulu
3. Hafta  Nörolojik Bilimler Ders Kurulu
4. Hafta  Nörolojik Bilimler Ders Kurulu
5. Hafta  Nörolojik Bilimler Ders Kurulu
6. Hafta  Nörolojik Bilimler Ders Kurulu
7. Hafta  Solunum Dolaşım Ders Kurulu
8. Hafta  Solunum Dolaşım Ders Kurulu
9. Hafta  Solunum Dolaşım Ders Kurulu
10. Hafta  Solunum Dolaşım Ders Kurulu
11. Hafta  Solunum Dolaşım Ders Kurulu
12. Hafta  Solunum Dolaşım Ders Kurulu
13. Hafta  Solunum Dolaşım Ders Kurulu
14. Hafta  Solunum Dolaşım Ders Kurulu
15. Hafta  Solunum Dolaşım Ders Kurulu
16. Hafta  Sindirim Ve Metabolizma Ders Kurulu
17. Hafta  Sindirim Ve Metabolizma Ders Kurulu
18. Hafta  Sindirim Ve Metabolizma Ders Kurulu
19. Hafta  Sindirim Ve Metabolizma Ders Kurulu
20. Hafta  Sindirim Ve Metabolizma Ders Kurulu
21. Hafta  Sindirim Ve Metabolizma Ders Kurulu
22. Hafta  Sindirim Ve Metabolizma Ders Kurulu
23. Hafta  Endokrin Ve Ürogenital Sistem Ders Kurulu
24. Hafta  Endokrin Ve Ürogenital Sistem Ders Kurulu
25. Hafta  Endokrin Ve Ürogenital Sistem Ders Kurulu
26. Hafta  Endokrin Ve Ürogenital Sistem Ders Kurulu
27. Hafta  Endokrin Ve Ürogenital Sistem Ders Kurulu
28. Hafta  Endokrin Ve Ürogenital Sistem Ders Kurulu
29. Hafta  Hücre Ve Doku Zedelenmesi Ve Farmakolojinin Temelleri Ders Kurulu
30. Hafta  Hücre Ve Doku Zedelenmesi Ve Farmakolojinin Temelleri Ders Kurulu
31. Hafta  Hücre Ve Doku Zedelenmesi Ve Farmakolojinin Temelleri Ders Kurulu
32. Hafta  Hücre Ve Doku Zedelenmesi Ve Farmakolojinin Temelleri Ders Kurulu
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
5
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
4
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
33
28
924
 Haftalık uygulamalı ders saati
20
6
120
 Okuma Faaliyetleri
25
5
125
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
20
2
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
8
40
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
1257
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
50.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
50
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir.X
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır.X
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilirX
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir.X
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilir.X
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir.X
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilirX
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetirX
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilirX
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilirX
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dönem 2 de ders veren tüm öğretim üyeleri Dönem koordinatörü Doç.Dr.Gökçe Sevim Öztürk Fincan )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://med.gazi.edu.tr/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gokcesevimozturk@yahoo.com)