GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KLİNİK BİLİMLERE GİRİŞ/TIP-300
Dersin Adı: KLİNİK BİLİMLERE GİRİŞ
Dersin Kredisi: 10 Ders AKTS : 48
Dersin Yarıyılı: 5-6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Hastalıkların nedenlerini (genetik, gelişimsel, metabolik, toksik, mikrobiyolojik, otoimmün, neoplastik, dejeneratif, travmatik, v.b.) tanımlayabilmeli, Toplumda sık görülen hastalıkların en sık karşılaşılan klinik, laboratuvar, radyolojik ve patolojik bulgularını sıralayabilmeli ve yorumlayabilmeli
Hastalıkların hücre, doku ve organlarda oluşturdukları zedelenmenin mekanizmalarını, yapısal değişiklikleri ve hastalıkların zaman içindeki gelişimlerini kavrayabilmeli; Tedavide kullanılan ilaçların etkisini, etki mekanizmasını, yan etkilerini, farmakokinetik özelliklerini, ilaç-ilaç etkileşimleri
Enfeksiyon hastalıklarını oluşturan mikrobiyolojik mekanizmaları ve klinik öncesi temel enfeksiyon bilgisini kavrayabilmeli; Enfeksiyon etkenlerinin laboratuar tanısında kullanılan yöntemleri uygulayabilmeli
Hekimlik sanatının etik kavram ve ilkelerini tanımlamalı ve ortaya çıkabilecek etik sorunları yorumlayabilmeli; Makaleleri kanıt piramidindeki yeri ve önemi açısından değerlendirebilmeli
Türkiye’de sağlık hizmetleri ve sorunlarını tanımlamalı, epidemiyolojik araştırmaların uygulama alanlarını ve kullanım yerlerini açıklayabilmeli, Toplum sağlığı anlayışı ile sağlıkta risk faktörleri, korunma, erken tanı alanlarında kanıta dayalı bilgi oluşturabilmeli ve değerlendirebilmeli
Kendi kendine bilgiye ulaşma becerisi uygulayabilmeli; Hastalar, hasta yakınları ve tüm sağlık personeli ile doğru ve etkili bir iletişim kurabilmeli; Temel muayene ve tanı yöntemlerini seçebilmeli, uygulayabilmeli,
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önlemek ve hastalıkları iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimseyebilmeli, Hasta ile sağlıklı bir iletişim kurmanın, tedavi başarısındaki öneminin farkında olabilmeli,
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini benimseyebilmeli,
Hastalıkların nedenlerinin anlaşılmasında, tanının konulmasında, bilimsel yöntemlerin gücünü anlamalı ve benimseyebilmeli,
Tıp mesleğinin uygularken en doğru yaklaşımın bilimsel düşünce ve eleştirel sorgulayıcı yaklaşım olduğunu benimseyebilmelidir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze, Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Grup Çalışması, Oyunlaştırma, Video / Film İzleme, Uygulama -Laboratuvar
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Toplum Sağlığı/ Sistemik Enfeksiyon Etkenleri Ve Mekanizmaları Ders Kurulu
2. Hafta  Toplum Sağlığı/ Sistemik Enfeksiyon Etkenleri Ve Mekanizmaları Ders Kurulu
3. Hafta  Toplum Sağlığı/ Sistemik Enfeksiyon Etkenleri Ve Mekanizmaları Ders Kurulu
4. Hafta  Toplum Sağlığı/ Sistemik Enfeksiyon Etkenleri Ve Mekanizmaları Ders Kurulu
5. Hafta  Toplum Sağlığı/ Sistemik Enfeksiyon Etkenleri Ve Mekanizmaları Ders Kurulu
6. Hafta  Toplum Sağlığı/ Sistemik Enfeksiyon Etkenleri Ve Mekanizmaları Ders Kurulu
7. Hafta  Neoplazi Ve Hematopoetik Sistem Ders Kurulu
8. Hafta  Neoplazi Ve Hematopoetik Sistem Ders Kurulu
9. Hafta  Neoplazi Ve Hematopoetik Sistem Ders Kurulu
10. Hafta   Solunum Ve Dolaşım Sistemleri Ders Kurulu
11. Hafta   Solunum Ve Dolaşım Sistemleri Ders Kurulu
12. Hafta   Solunum Ve Dolaşım Sistemleri Ders Kurulu
13. Hafta   Solunum Ve Dolaşım Sistemleri Ders Kurulu
14. Hafta   Solunum Ve Dolaşım Sistemleri Ders Kurulu
15. Hafta   Gastrointestinal Sistem Ders Kurulu
16. Hafta   Gastrointestinal Sistem Ders Kurulu
17. Hafta   Gastrointestinal Sistem Ders Kurulu
18. Hafta   Gastrointestinal Sistem Ders Kurulu
19. Hafta   Gastrointestinal Sistem Ders Kurulu
20. Hafta  Endokrin Ve Genitoüriner Sistemler Ders Kurulu
21. Hafta  Endokrin Ve Genitoüriner Sistemler Ders Kurulu
22. Hafta  Endokrin Ve Genitoüriner Sistemler Ders Kurulu
23. Hafta  Endokrin Ve Genitoüriner Sistemler Ders Kurulu
24. Hafta  Endokrin Ve Genitoüriner Sistemler Ders Kurulu
25. Hafta  Endokrin Ve Genitoüriner Sistemler Ders Kurulu
26. Hafta  Sinir Sistemi Ve Psikiyatri Ders Kurulu
27. Hafta  Sinir Sistemi Ve Psikiyatri Ders Kurulu
28. Hafta  Sinir Sistemi Ve Psikiyatri Ders Kurulu
29. Hafta   Deri-Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları Ders Kurulu
30. Hafta   Deri-Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları Ders Kurulu
31. Hafta   Deri-Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları Ders Kurulu
32. Hafta  HEKİMLİĞE GİRİŞ UYGULAMALARI (Klinik Beceri Uygulaması, Probleme Dayalı Öğrenim Uygulaması, İletişim Becerileri Eğitimi ve Kanıta Dayalı Tıp Uygulamaları eğitim programı içinde entegre olarak yer almaktadır)
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
7
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
34
28
952
 Haftalık uygulamalı ders saati
25
4
100
 Okuma Faaliyetleri
25
2
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
25
2
50
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
5
35
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
1207
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
48.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
48
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir.X
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır.X
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilirX
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir.X
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilir.X
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir.X
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilirX
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetirX
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilirX
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilirX
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dönem 3 de ders veren tüm öğretim üyeleri Dönem koordinatörü. Doç.Dr.İlyas OKUR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/iokur)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (iokur@gazi.edu.tr)