GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL BİLİMLERE GİRİŞ/TIP-100
Dersin Adı: TEMEL BİLİMLERE GİRİŞ
Dersin Kredisi: 10 Ders AKTS : 42
Dersin Yarıyılı: 1-2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Hücrenin ve dokunun yapısı, yapılanması ve işleyişi ile ilgili temel kavramlar ile birlikte temel genetik kavramları tanımlayabilme
Biyokimyasal metabolik yolları ve sentez mekanizmalarını açıklayabilme, mikrobiyolojik, temel anatomik ve biyofiziksel kavramları tanımlayabilme
Hastaya acil yaklaşım kavramlarını açıklayabilme ve temel yaşam desteği ile ilgili mesleki becerileri uygulayabilme
Türkiye ve dünyada önemli sağlık sorunlarını ve temel sağlık hizmetlerini tanımlayabilme
Tıbbın tarihsel gelişimini ve etik kuralları ile bilim ve tıp ilişkisini kavrayabilme, senaryo üzerinde temel tıp kavramlarını yorumlayabilme ve meslek hayatları boyunca uygulayacakları profesyonellik kavramını açıklayabilme
Normal vücut yapısını açıklayabilme, organların konumlarını gösterebilme yanı sıra normal doku ve organların mikroskobik özelliklerini tanıyabilme
Organizmada sentezlenen makro ve mikro moleküllerin sentez mekanizmasını ve işlevini, deney düzenekleri ile uygulayabilme
Temel iletişim becerilerini uygulayabilme ve kanıta ulaşma alıştırmaları yapabilme
İnsan ilişkilerinde saygının öneminin farkında olabilme ve hekimlik mesleğinin gerektirdiği tutumları önemseyebilme
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini benimseyebilme Eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme ve yaratıcı düşünme becerileri kazanabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Teorik ders ve laboratuvar uygulamaları şeklinde yürütülmektedir. (Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Grup Çalışması, Oyunlaştırma, Video / Film İzleme, Uygulama -L
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tıbba Giriş Ders Kurulu (7 hafta)
2. Hafta  Molekülden Hücreye Ders Kurulu (6 hafta)
3. Hafta  Hücre Biyolojisi Ders Kurulu (8 hafta)
4. Hafta  Doku Biyolojisi Ders Kurulu I (7 hafta)
5. Hafta  Doku Biyolojisi Ders Kurulu II (6 hafta)
6. Hafta  HEKİMLİĞE GİRİŞ UYGULAMALARI (Klinik Beceri Uygulaması, Probleme Dayalı Öğrenim Uygulaması, İletişim Becerileri Eğitimi, Eleştirel Düşünme ve Sanat ve Kanıta Dayalı Tıp Uygulamaları eğitim programı içinde entegre olarak yer almaktadır)
7. Hafta  --
8. Hafta  --
9. Hafta  --
10. Hafta  --
11. Hafta  --
12. Hafta  --
13. Hafta  --
14. Hafta  --
15. Hafta  --
16. Hafta  --
17. Hafta  --
18. Hafta  --
19. Hafta  --
20. Hafta  --
21. Hafta  --
22. Hafta  --
23. Hafta  --
24. Hafta  --
25. Hafta  --
26. Hafta  --
27. Hafta  --
28. Hafta  --
29. Hafta  --
30. Hafta  --
31. Hafta  --
32. Hafta  --
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
5
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
32
24
768
 Haftalık uygulamalı ders saati
20
8
160
 Okuma Faaliyetleri
20
2
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
20
1
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
10
50
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
24
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
1062
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
42.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
42
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir.X
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır.X
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilirX
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir.X
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilir.X
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir.X
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilirX
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetirX
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilirX
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilirX
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dönem I ders kurullarında ders anlatan öğretim üyelerini kapsamaktadır. Dönem I Koordinatörü: Doç. Dr. Esra Tuğ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/esratug)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (esratug@hotmail.com esratug@gazi.edu.tr)