GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GENEL CERRAHİ STAJI/GNC-410
Dersin Adı: GENEL CERRAHİ STAJI
Dersin Kredisi: 15 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bilgi: Travmaya endokrin cevabın aşamalarını açıklayabilecek Beceri: Normal ve akut karın muayenesini yapabilecek
Bilgi: Yara iyileşmesinin biyolojisini özetleyebilecek Beceri:: Karın ağrısı şikayeti olan bir hastada akut batın tanısını koyabilecek
Bilgi: Asit baz dengesini ve sıvı elektrolit tedavisini açıklayabilecek ve cerrahide kullanılan asepsi ve antisepsi uygulamalarını sırayla söyleyebilecek Beceri::Memede kitle ile başvuran bir hastada meme muayenesi ile birlikte gerekli tetkikleri yaptırıp meme hastalıkları ön tanısını koyabilecek
Bilgi : Cerrahide kullanılan asepsi ve antisepsi uygulamalarını sırayla söyleyebilecek Beceri: Travmalı hastada ilk değerlendirme sonucunda gerekli müdahaleyi yapabilecek
Bilgi: Gastrointestinal sistem hastalıklarını, bu hastalıkların belirti ve bulgularını, tedavilerini sayabilecek Beceri: Şok tablosu ile başvuran hastada ön değerlendirme sonunda gerekli müdahaleyi yapabilecek
Bilgi: Endokrin sistem ve Meme hastalıklarını ve bu hastalıkların belirti ve bulgularını, tedavilerini sayabilecek Beceri: Karın duvarı fıtıklarının tanısını koyabilecek
Bilgi: Tanısal laparoskopi ve laparoskopik cerrahi girişimler ve komplikasyonlarını tanımlayabilecek Beceri: Basit kesilere sütür atabilecek
Bilgi: Künt karın travmaları ve penetran karın travmaları arasındaki farkları saptayabilecek Beceri: Yara bakımı yapabilecek
Bilgi: Hemostaz, kan transfüzyonu ve komplikasyonlarını değerlendirebilecek Beceri:Acil hastaları bir üst basamağa uygun şekilde sevk etmenin öneminin farkında olacak
Bilgi: Cerrahi hastaların sevk kriterlerini sayabilecek Beceri:Hastaya doğru yaklaşım ve iletişim bilgilerini kullanarak tanıya ulaşmayı önemseyecek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  a. Genel cerrahi servisinde yatan hastaların hazırlanması b. Hasta başında öğretim üyeleri eşliğinde anamnez alma ve fizik muayene yöntemlerinin öğrenilmesi c. Klinikte yatan hastalardan hastalığın epidemiyolojisi, etyolojisi, muayene bulguları, tanı ve tedavi yöntemlerinin interaktis sunumu
2. Hafta  a. Genel cerrahi servisinde yatan hastaların hazırlanması b. Hasta başında öğretim üyeleri eşliğinde anamnez alma ve fizik muayene yöntemlerinin öğrenilmesi c. Klinikte yatan hastalardan hastalığın epidemiyolojisi, etyolojisi, muayene bulguları, tanı ve tedavi yöntemlerinin interaktis sunumu
3. Hafta  a. Genel cerrahi servisinde yatan hastaların hazırlanması b. Hasta başında öğretim üyeleri eşliğinde anamnez alma ve fizik muayene yöntemlerinin öğrenilmesi c. Klinikte yatan hastalardan hastalığın epidemiyolojisi, etyolojisi, muayene bulguları, tanı ve tedavi yöntemlerinin interaktis sunumu
4. Hafta  a. Genel cerrahi servisinde yatan hastaların hazırlanması b. Hasta başında öğretim üyeleri eşliğinde anamnez alma ve fizik muayene yöntemlerinin öğrenilmesi c. Klinikte yatan hastalardan hastalığın epidemiyolojisi, etyolojisi, muayene bulguları, tanı ve tedavi yöntemlerinin interaktis sunumu
5. Hafta  a. Genel cerrahi servisinde yatan hastaların hazırlanması b. Hasta başında öğretim üyeleri eşliğinde anamnez alma ve fizik muayene yöntemlerinin öğrenilmesi c. Klinikte yatan hastalardan hastalığın epidemiyolojisi, etyolojisi, muayene bulguları, tanı ve tedavi yöntemlerinin interaktis sunumu
6. Hafta  a. Genel cerrahi servisinde yatan hastaların hazırlanması b. Hasta başında öğretim üyeleri eşliğinde anamnez alma ve fizik muayene yöntemlerinin öğrenilmesi c. Klinikte yatan hastalardan hastalığın epidemiyolojisi, etyolojisi, muayene bulguları, tanı ve tedavi yöntemlerinin interaktis sunumu
7. Hafta  *
8. Hafta  *
9. Hafta  *
10. Hafta  *
11. Hafta  *
12. Hafta  *
13. Hafta  *
14. Hafta  *
15. Hafta  *
16. Hafta  *
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
0
 Projeler
0
0
 Pratik
15
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
20
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
80
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
6
12
72
 Haftalık uygulamalı ders saati
6
10
60
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
1
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
6
6
36
 Sunum
6
2
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
210
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir.X
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır.X
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilirX
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir.X
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilir.X
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir.X
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilirX
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetirX
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilirX
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilirX
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Prof. Dr. Orhan Bayram , Prof. Dr. Bülent Aytaç , , Prof. Dr. Ömer Şakrak , Prof. Dr. Çağatay Çifter , Prof. Dr. Ferit Taneri , Prof. Dr. Ekmel Tezel , Prof. Dr. Osman Kurukahvecioğlu , Prof. Dr. Murat Akın , Prof. Dr. Mustafa Şare , Prof. Dr. Mustafa Kerem , Prof. Dr. Nusret Akyürek , Prof. Dr. Aydın Dalgıç , Prof. Dr. Abdülkadir Bedirli , Prof. Dr. Osman Yüksel , Prof. Dr. Ahmet Karamercan , Prof. Dr. Ziya Anadol , Prof. Dr. Sezai Leventoğlu , Prof Dr M Hakan Sözen , Doç. Dr. Mehmet Akif Türkoğlu , Doç Dr Hasan Bostancı , Öğr. Gör. Dr. Kürşat Dikmen , Öğr. Gör. Dr. Aydın Yavuz , Öğr. Gör. Dr Hüseyin Göbüt , )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://hastane.gazi.edu.tr/tr/bolumler/genel-cerrahi-anabilim-dali)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (obayram@gazi.edu.tr , baytac@gazi.edu.tr , omersakrak@gazi.edu.tr , cagataycifter@hotmail.com , taneriferit@gmail.com , ekmeltezel@gmail.com , okurukahveci@yahoo.com , makin@gazi.edu.tr , msare@gazi.edu.tr , keremm1@yahoo.com , nusreta@gazi.edu.tr , draydindalgic@gmail.com , bedirlia@yahoo.com , osmanyuksel@gmail.com , karamercan@gazi.edu.tr , zanadol@yahoo.com , , sleventoglu@gazi.edu.tr , mhakansozen@gmail.com , , makturko@gmail.com , hasanbostanci@yahoo.com , kursatdikmen@gazi.edu.tr , aydinyavuz@yahoo.com , hgbt19@hotmail.com)