GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM STAJI/KHD-410
Dersin Adı: KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM STAJI
Dersin Kredisi: 15 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kadın üreme sisteminin anatomisi, fizyolojisi ve endokrinolojisini açıklayabilecek, meydana gelebilecek bozuklukların hastalık oluşturmaya etkisini tanımlayabilecek
Gebeliğin teşhisini ve takibini ve doğum yöntemlerini öğrenecek, gebelikle ilişkili hastalık ve komplikasyonları tanıyıp, acil şartlarda yapılması gerekenleri bilecek ve tedavisini açıklayabilecek
Kadın genital organlarından kaynaklanan kanserlerde semptomları, muayene bulgularını ifade edebilecek ve tarama yapılan kadın genital kanserlerinde kimlere ve hangi sıklıkta tarama yapılacağını, ayrıca kadın genital sistem kanserlerinde hangi durumlarda nereye sevk edeceklerini tanımlayabilecek
İnfertilite ile ilgili tanımları öğrenecek, infertil çiftlerde yapılacak temel tetkikleri ve bunların nasıl yorumlanacağını tanımlayabilecek ve bu tetkiklerin sonuçlarına göre uygun tedavi yaklaşımını ifade edebilecek
Kontrasepsiyon konusunda temel bilgileri kavrayacak, kontraseptif yöntemlerin avantaj, dezavantaj ve kontrendikasyonlarını öğrenmiş olacak
Benign jinekolojik hastalıklarda semptomları, muayene bulgularını, yapılması gereken tetkikleri ve tedavi seçeneklerini sıralayabilmek
Kadın genital sisteminde pubertede oluşan değişiklikleri tanımlayabilecek ve puberte ile ilgili patolojilerde yapılması gereken muayane ve tetkikleri tanımlayarak uygun tedavi seçeneklerini öğrenecek
Üriner inkontinans şikayeti ile başvuran hastalarda sınıflama, yapılması gereken temel muayene ve tetkikleri tanımlayabilecek ve tedavi seçeneklerini ifade edebilecek
Menapoz döneminde meydana gelen değişiklikleri tanımlayabilecek ve bu dönemde riski artmış olan hastalıkların taranması, teşhisi ve tedavisinde kullanılan yöntemleri ifade edebilecek
--

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Teorik ders, pratik ders, klinik beceri eğitimi ve hasta başı uygulamaları yapılır.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kadın Genital Sistem Anatomisi Obstetrik ve Jinekolojik Hastada Öykü Alma ve Muayene Jinekoloji ve Obstetrik Terminoloji ve İstatistikleri Kadın Hastalıkları ve Doğum Pratiğinde Karşılaşılan Etik ve Yasal Problemler Gebelik Nasıl Oluşur? Tanısı Nasıl Konulur? Gebeliğe Maternal Adaptasyon Nasıl
2. Hafta  Makadi Doğum Nasıl Gerçekleşir? Distosi ve Prezentasyon Anomalilerine Yaklaşım Nasıl Olmalıdır? Operatif Doğum Nedir? Doğum Travmalarına Yaklaşım Nasıl Olmalıdır? Pelvik Relaksasyon ve Üriner İnkontinansa Yaklaşım Menstruasyon Nasıl Oluşmaktadır? X 2 Jinekolojide Endokrinolojik Bozukluklar X 2
3. Hafta  Prenatal Tanı Yöntemleri Nelerdir? Puberte ve Bozuklukları İnterseks Tanısı ve Nedenleri Endometriozisli Hastada Belirti ve Bulgular İn-utero Fetal Değerlendirme Nasıl Olmalıdır? Üçüncü Trimester Kanamalarına Yaklaşım Nasıl Olmalıdır? Postpartum Kanamalı Hastaya Yaklaşım Nasıl Olmalıdır? Hirs
4. Hafta  Diyabetik Gebelere Yaklaşım X 2 Menopoz ve Osteoporoza Yaklaşım X 2 İnfertilite Nedenleri ve Tanısı İnfertilite Tedavisi Rh-Rh Uygunsuzluğu Olan Gebelere Yaklaşım Perinatal Enfeksiyonlara Yaklaşım Çoğul Gebeliklere Yaklaşım Fetal Asfiksi ve Gelişme Geriliği Nedir? Nasıl Yaklaşılmalıdır? Pret
5. Hafta  Gebelikte Hipertansif Hastalıklara Yaklaşım Nasıl Olmalıdır? X 2 Gebelikte Cerrahi Hastalıklara Yaklaşım Gebelikte Sistemik Hastalıklara Yaklaşım X 2 Akut Karın ve Şoka Neden Olan Jinekolojik Hastalıklar ve Yönetimleri Ektopik Gebeliklere Yaklaşım Vulva-Vajen Hastalıkları Ayırıcı Tanısı ve Teda
6. Hafta  Pelvik Ağrı, Dismenore, Premenstruel Sendroma Yaklaşım Pelvik İnflamatuar Hastalığa Yaklaşım Over ve Tubanın Benign Tümörleri Over ve Tubanın Malign Tümörleri Puerperyum Fizyolojisi, Hastalıkları ve Yönetimleri Gebelik ve Laktasyonda İlaç Kullanımı Nasıl Olmalıdır? Teratojen Ajanlar ve Gebelik
7. Hafta  --
8. Hafta  --
9. Hafta  --
10. Hafta  --
11. Hafta  --
12. Hafta  --
13. Hafta  --
14. Hafta  --
15. Hafta  --
16. Hafta  --
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
6
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
6
20
 Projeler
0
0
 Pratik
6
30
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
6
11
66
 Haftalık uygulamalı ders saati
6
8
48
 Okuma Faaliyetleri
6
10
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
6
2
12
 Sunum
6
1
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
1
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
212
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir.X
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır.X
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilirX
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir.X
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilir.X
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir.X
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilirX
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetirX
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilirX
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilirX
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (1. Prof. Dr. RIFAT HAKKI GÜRSOY 2. Prof. Dr. RECEP ONUR KARABACAK 3. Prof. Dr. MEHMET ZEKİ TANER 4. Prof. Dr. MERİH BAYRAM 5. Prof. Dr. TUNCAY NAS 6. Prof. Dr. AHMET ERDEM 7. Prof. Dr. MEHMET ERDEM 8. Prof. Dr. MEHMET ANIL ONAN 9. Prof. Dr. NURAY BOZKURT 10. Prof. Dr. MESUT ÖKTEM 11. Prof. Dr. DENİZ KARÇAALTINCABA 12. Doç. Dr. İSMAİL GÜLER 13. Dr. Öğr.Üyesi ERHAN DEMİRDAĞ 14. Öğr. Gör. Dr. MÜNİRE FUNDA CEVHER)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (---)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (1. Prof. Dr. RIFAT HAKKI GÜRSOY : rgursoy@gazi.edu.tr 2. Prof. Dr. RECEP ONUR KARABACAK : okarabacak@gmail.com 3. Prof. Dr. MEHMET ZEKİ TANER : mztaner@gazi.edu.tr mztaner@gmail.com 4. Prof. Dr. MERİH BAYRAM : mbayram@gazi.edu.tr merihbayram@gmail.com 5. Prof. Dr. TUNCAY NAS : tuncaynas@hotmail.com 6. Prof. Dr. AHMET ERDEM : erdemah@hotmail.com 7. Prof. Dr. MEHMET ERDEM : erdemom@yahoo.com 8. Prof. Dr. MEHMET ANIL ONAN : maonan@gazi.edu.tr 9. Prof. Dr. NURAY BOZKURT : nmbozkurt@yahoo.com 10. Prof. Dr. MESUT ÖKTEM : mesutoktem@gmail.com 11. Prof. Dr. DENİZ KARÇAALTINCABA : denizaltincaba@yahoo.com 12. Doç. Dr. İSMAİL GÜLER: ismailguler@gazi.edu.tr driguler@yahoo.com 13. Öğr. Gör. Dr. ERHAN DEMİRDAĞ : erhan55_gs@hotmail.com edemirdag@gazi.edu.tr 14. Öğr. Gör. Dr. MÜNİRE FUNDA CEVHER: fundacevher@gmail.com )