GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖĞÜS HASTALIKLARI STAJI/GOG-410
Dersin Adı: GÖĞÜS HASTALIKLARI STAJI
Dersin Kredisi: 6 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Göğüs hastalıkları alanında temel hastalıkların tanımlarını yapabilecekler
Hastalıkların patofizyolojilerini söyleyebilecekler
Ayırıcı tanı yaparak hastalıklar arasındaki farkları saptayabilecekler
Tanısal Amaçlı yapılan testleri (solunum fonksiyon testleri, PA ve yan grafiler gibi) sıralayıp bu testlerin sonuçlarını yorumlayabilecekler
Tedavi yaklaşımlarını açıklayabilecekler
Hastadan solunum sistemi anamnezi alabilecekler
Genel ve solunum sistemine özel fizik muayene yapabilecekler
Göğüs hastalıklarının önemini kavrayacaklar
Hasta-hekim ilişkilerini geliştirmeyi önemseyecekler
Özellikle sigara ve tütün bıraktırmadaki danışmanlık yapmanın öneminin farkında olacaklar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Teorik dersler sınıf veya amfide slaytlar eşliğinde anlatılarak yapılmaktadır. Pratik dersler ise hasta başında ve hasta müdahele salonlarında (bronkoskopi vs) uygulamalı olarak
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  KOAH (Prof.Dr. Nurdan Köktürk) Anamnez ve Fizik Muayene (Prof.Dr. Müge Aydoğdu) Toplum Kökenli Pnömoni (Prof.Dr. Nurdan Köktürk) Solunum Fonksiyon Testleri (Doç.Dr. Nilgün Yılmaz Demirci) İnhalasyon tedavileri (Prof.Dr. Can Öztürk) Astım (Prof.Dr. Haluk Türktaş) Mesleki Akciğer Hastalıkları (
2. Hafta  Hasta dağıtımı ve kliniğe giriş (Başasistan) (Grup A1 + A2) Öykü alma ve SSM (Haluk Türktaş) (A1)/ Öykü alma ve SS Muayenesi (Müge Aydoğdu) (A2) Klinik uygulama pratiği (Grup A1 + A2) Inhalasyon, oksijen, nebül tedavileri (Can Öztürk) (A1)/ Direk radyografi okuma ve değerlendirme pratiği(A2) Gö
3. Hafta  Teorik dersler her gruba 5 iş günü boyunca ve toplam 34 saat olarak yapılmaktadır. Pratik dersler her gruba 6 iş günü ve toplam 22 saat olarak yapılmaktadırHasta dağıtımı ve kliniğe giriş (Başasistan) (Grup A1 + A2) Öykü alma ve SSM (Haluk Türktaş) (A1)/ Öykü alma ve SS Muayenesi (Müge Aydoğdu) (A2
4. Hafta  none
5. Hafta  none
6. Hafta  none
7. Hafta  none
8. Hafta  none
9. Hafta  none
10. Hafta  none
11. Hafta  none
12. Hafta  none
13. Hafta  none
14. Hafta  none
15. Hafta  none
16. Hafta  none
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
50
 Projeler
0
0
 Pratik
0
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
1
34
34
 Haftalık uygulamalı ders saati
1
22
22
 Okuma Faaliyetleri
1
20
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
12
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
110
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir.X
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır.X
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilirX
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir.X
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilir.X
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir.X
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilirX
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetirX
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilirX
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilirX
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Oğuz Köktürk , Prof.Dr. Haluk Türktaş , Prof.Dr. Can Öztürk , Prof.Dr. Gül Gürsel , Prof.Dr. Kıvılcım Oğuzülgen , Prof.Dr. Nurdan Köktürk , Prof.Dr. Tansu Ulukavak Çiftçi , Prof.Dr. Müge Aydoğdu , Doç.Dr. Nilgün Yılmaz Demirci )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.med.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (Oğuz Köktürk: okokturk@superonline.com Haluk Türktaş: halukturktas@gmail.com Can Öztürk: canozturk.gazi@gmail.com Gül Gürsel: gurselgl@gmail.com Kıvılcım Oğuzülgen: ikoguzulgen@gmail.com Nurdan Köktürk: kokturk.nurdan@gmail.com Tansu Ulukavak Çiftçi: tansuciftci@gmail.com Müge Aydoğdu: mugeaydogdu@yahoo.com Nilgün Demirci: nilgundemirci@gmail.com )