GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM STAJI/KHD-610
Dersin Adı: KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM STAJI
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 11-12 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Benign jinekolojik hastalıklarda semptomları, muayene bulgularını ifade edebilecek ve yapılması gereken testleri ve tedavi seçeneklerini tanımlayabilecek
Kadın genital organlarından kaynaklanan kanserlerde semptomları, muayene bulgularını açıklayabilecek ve tarama yapılan kadın genital kanserlerinde kimlere ve hangi sıklıkta tarama yapılacağını, ayrıca kadın genital sistem kanserlerinde hangi durumlarda hangi tedavi merkezine sevk edeceklerini tanıml
Kadın genital sisteminde yaşla oluşan değişiklikleri tanımlayabilecek ve kadının yaşına uygun döneme ait patolojilerde yapılması gereken muayene ve tetkikleri tanımlayarak uygun tedavi seçeneklerin öğrenecek
Kadın Hastalıkları ve Doğum ile ilgili hastalıkların tarama ve tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayabilecek ve hangi durumlarda hastanın Kadın Hastalıkları ve Doğum uzmanına sevk edilmesi gerektiğini bilecek
İnfertilite ile ilgili tanımları öğrenecek, infertil çiftlerde yapılacak temel tetkikleri ve bunların nasıl yorumlanacağını tanımlayabilecek ve bu tetkiklerin sonuçlarına göre uygun tedavi yaklaşımını ifade edebilecek
Kontrasepsiyon konusunda temel bilgileri kavrayacak, kontraseptif yöntemlerin avantaj, dezavantaj ve kontrendikasyonlarını öğrenmiş olacak, gelen çiftlere kontrasepsiyon seçenekleri konusunda danışmanlık verebilecek
Doğum sonrasında ortaya çıkabilecek komplikasyonları tanımlayabilecek ve anne bakımı hakkında bilgi sahibi olacak
Veri kaydının önemini ve hasta dosyasını hazırlamayı bileceklerdir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders klinik eğitim ve hasta başı eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  El yıkama ve klinik sonuçları İdrar sondası takma ve damar yolu açma Klinikte hasta hazırlama, izlem, tetkik ve tedavi planına katılım Servis vizitlerinde hasta sunumu Makale sunumu Klinik pratik uygulamalar Klinik nöbet uygulamaları
2. Hafta  El yıkama ve klinik sonuçları İdrar sondası takma ve damar yolu açma Klinikte hasta hazırlama, izlem, tetkik ve tedavi planına katılım Servis vizitlerinde hasta sunumu Makale sunumu Klinik pratik uygulamalar Klinik nöbet uygulamaları
3. Hafta  El yıkama ve klinik sonuçları İdrar sondası takma ve damar yolu açma Klinikte hasta hazırlama, izlem, tetkik ve tedavi planına katılım Servis vizitlerinde hasta sunumu Makale sunumu Klinik pratik uygulamalar Klinik nöbet uygulamaları
4. Hafta  El yıkama ve klinik sonuçları İdrar sondası takma ve damar yolu açma Klinikte hasta hazırlama, izlem, tetkik ve tedavi planına katılım Servis vizitlerinde hasta sunumu Makale sunumu Klinik pratik uygulamalar Klinik nöbet uygulamaları
5. Hafta  --
6. Hafta  --
7. Hafta  --
8. Hafta  --
9. Hafta  --
10. Hafta  --
11. Hafta  --
12. Hafta  --
13. Hafta  --
14. Hafta  --
15. Hafta  --
16. Hafta  --
17. Hafta  --
18. Hafta  --
19. Hafta  --
20. Hafta  --
21. Hafta  --
22. Hafta  --
23. Hafta  --
24. Hafta  --
25. Hafta  --
26. Hafta  --
27. Hafta  --
28. Hafta  --
29. Hafta  --
30. Hafta  --
31. Hafta  --
32. Hafta  --
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
100
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
30
120
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
1
4
 Sunum
4
1
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
136
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir.X
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır.X
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilirX
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir.X
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilir.X
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir.X
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilirX
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetirX
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilirX
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilirX
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (1. Prof. Dr. RIFAT HAKKI GÜRSOY 2. Prof. Dr. RECEP ONUR KARABACAK 3. Prof. Dr. MEHMET ZEKİ TANER 4. Prof. Dr. MERİH BAYRAM 5. Prof. Dr. TUNCAY NAS 6. Prof. Dr. AHMET ERDEM 7. Prof. Dr. MEHMET ERDEM 8. Prof. Dr. MEHMET ANIL ONAN 9. Prof. Dr. NURAY BOZKURT 10. Prof. Dr. MESUT ÖKTEM 11. Prof. Dr. DENİZ KARÇAALTINCABA 12. Doç. Dr. İSMAİL GÜLER: 13. Dr. Öğr.Üyesi ERHAN DEMİRDAĞ 14. Öğr. Gör. Dr. MÜNİRE FUNDA CEVHER)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (--)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (1. Prof. Dr. RIFAT HAKKI GÜRSOY : rgursoy@gazi.edu.tr 2. Prof. Dr. RECEP ONUR KARABACAK : okarabacak@gmail.com 3. Prof. Dr. MEHMET ZEKİ TANER : mztaner@gazi.edu.tr mztaner@gmail.com 4. Prof. Dr. MERİH BAYRAM : mbayram@gazi.edu.tr merihbayram@gmail.com 5. Prof. Dr. TUNCAY NAS : tuncaynas@hotmail.com 6. Prof. Dr. AHMET ERDEM : erdemah@hotmail.com 7. Prof. Dr. MEHMET ERDEM : erdemom@yahoo.com 8. Prof. Dr. MEHMET ANIL ONAN : maonan@gazi.edu.tr 9. Prof. Dr. NURAY BOZKURT : nmbozkurt@yahoo.com 10. Prof. Dr. MESUT ÖKTEM : mesutoktem@gmail.com 11. Prof. Dr. DENİZ KARÇAALTINCABA : denizaltincaba@yahoo.com 12. Doç. Dr. İSMAİL GÜLER: ismailguler@gazi.edu.tr driguler@yahoo.com 13. Dr. Öğr.Üyesi. ERHAN DEMİRDAĞ : erhan55_gs@hotmail.com edemirdag@gazi.edu.tr 14. Öğr. Gör. Dr. MÜNİRE FUNDA CEVHER: fundacevher@gmail.com )