GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUK CERRAHİSİ STAJI/CCE-510
Dersin Adı: ÇOCUK CERRAHİSİ STAJI
Dersin Kredisi: 7 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 9 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İnguinoskotal problemler gibi sık görülen çocukluk çağı cerrahi hastalıklar hakkında fikir sahibi olmalı ve karşılaştığında tanıyabilmeli
Travma, akut karın gibi çocuklarda hayati öneme sahip cerrahi sorunların farkında olmalı ve çözebilmeli
Çocuk cerrahisini ilgilendiren doğumsal cerrahi hastalıkları sayabilmeli
Çocukluk çağında cerrahi bir problemle karşılaştığında tedavi için uygun merkezlere yönlendirebilmeli
Yenidoğan bir bebeği cerrahi müdahale için bir merkeze gönderirken uygun koşulları sağlayabilmelidir
Her yaştaki çocuğa günlük idame sıvı ve elektrolit tedavisini verebilmeli
Gerektiğinde travmalı bir çocuğa ilk müdahaleyi yapabilmeli
Her türlü travma, koroziv madde içimi, yabancı cisim aspirasyonu veya yutulması gibi çocuklarda sonradan sekel bırakabilecek durumlara karşı koruyucu hekimliğin önemini bilmeli
Uzun yıllar tedavi gören çocuklar ve ailelerinin psikososyal yönden yıpranmış olabileceklerini göz önünde bulundurur ve empati yaparak mesleki becerilerini uygulamayı benimser
Hastaların kişisel bilgileri konusunda gizlilik ve yansızlık ilkesini uygulayabilmelidir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Teorik ders, pratik ders ve hasta başı uygulamaları yapılır
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Prof.Dr.Kaan Sönmez Çocuklarda kabızlık ve konjenital aganglionik megakolon-1s Yenidoğan ve çocuklarda intestinal tıkanıklıklar-2s İnguinoskrotal Bölge Hastalıkları-1s Konjenital hidronefroz-1 s Ameliyathane,servis ve poliklinik pratiği-1s
2. Hafta  Prof.Dr. Zafer Türkyılmaz Yenidoğan ve çocuklarda karın kitleleri ve yaklaşım prensipleri-2s Bebek ve çocuklarda özofagus hastalıkları-2st Çocuklarda penil hastalık ve anomaliler-1s Ameliyathane,servis ve poliklinik pratiği-2s
3. Hafta  Prof.Dr.Ramazan Karabulut Bebek ve çocuklarda abdominal travma ve yaklaşım prensipleri-2s Çocuklarda yabancı cisim aspirasyonu ve yutulması-1s Çocuklarda servikal kitleler-1s Ameliyathane,servis, poliklinik pratiği-2s
4. Hafta  Prof.Dr. Y.Hakan Çavuşoğlu Çocuklarda anüs ve rektum hastalıkları-2s Çocuklarda gastrointestinal sistem kanamaları-2s Konjenital Karın Ön duvarı anomalileri 1s Ameliyathane,servis ve poliklinik pratiği-1s
5. Hafta  Prof.Dr.I.Onur Özen Bebek ve çocuklarda sıvı elektrolit dengesi ve bozuklukları-2s Çocukluk Çağı Akut Karın nedenleri-2s Kostik özofagus yanıkları-1s Ameliyathane,servis ve poliklinik pratiği-1s
6. Hafta  x
7. Hafta  x
8. Hafta  x
9. Hafta  x
10. Hafta  x
11. Hafta  x
12. Hafta  x
13. Hafta  x
14. Hafta  x
15. Hafta  x
16. Hafta  x
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
20
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
80
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
1
16
16
 Haftalık uygulamalı ders saati
1
16
16
 Okuma Faaliyetleri
1
8
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
1
1
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
51
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir.X
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır.X
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilirX
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir.X
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilir.X
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir.X
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilirX
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetirX
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilirX
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilirX
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Kaan Sönmez , Prof.Dr.Zafer Türkyılmaz , Prof.Dr. İ.Onur Özen , Prof.Dr. Ramazan Karabulut , Prof.Dr.Hakan Çavuşoğlu , )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (kamez@yahoo.com , ioozen@yahoo.com , zafertrk@yahoo.com , ramazank@gazi.edu.tr , hakancavusoglu@gazi.edu.tr)