GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÜROLOJİ STAJI/URO-510
Dersin Adı: ÜROLOJİ STAJI
Dersin Kredisi: 6 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 9 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
1. Ürogenital anomalilerin semptomatoloji, fizik muayenesi ve tanı yöntemlerinin öğrenilmesi ile bu hastaların uygun merkezlerine sevkinin sağlanması
2. Testis torsiyonu, genitoüriner travma gibi ürolojik acil hastalıklarda ilk basamak tanı ve tedavi yaklaşımı hakkında bilgi vermek.
3. Üriner sistem tümörlerinin semptomatoloji, fizik muayenesi ve tanı yöntemlerinin öğrenilmesi ile bu hastaların uygun merkezlerine sevkinin sağlanması
4. Prostat kanseri, benign prostat hiperplazisi gibi prostat hastalıklarının semptomatoloji, fizik muayenesi ve tanı yöntemlerinin öğrenilmesi ile bu hastaların uygun merkezlerine şevkinin sağlanması
5. Cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve üriner sistem enfeksiyonlarının ilk basamak tanı ve tedavisinin yapılması, komplike olguların şevkinin sağlanması, koruyucu önlemlerin alınması
6. Erkek üreme ve fonksiyon bozuklukları hakkında ön bilgi verilmesi
7. Üriner sistem taş hastağında acil tedavi (renal kolik) yapılması, taş hastalığının semptomatoloji, fizik muayenesi ve tanı yöntemlerinin öğrenilmesi ile bu hastaların uygun merkezlerine sevkinin sağlanması
8. Mesane çalışma bozuklukları, idrar tutamama-idrar yapma zorluğu, işeme problemlerinin semptomatoloji, fizik muayenesi ve tanı yöntemlerinin öğrenilmesi ile bu hastaların uygun merkezlerine şevkinin sağlanması
9. Ürolojik hastalıklarda tanı ve görüntüleme yöntemleri hakkında bilgilendirme
10. Genitoüriner sistem fizyolojisinin klinik ilintili yeniden gözden geçirilmesi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Teorik ders ve pratik uygulama
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  14saat teorik, 5 saat pratik
2. Hafta  14saat teorik, 5 saat pratik
3. Hafta  YOK
4. Hafta  YOK
5. Hafta  YOK
6. Hafta  YOK
7. Hafta  YOK
8. Hafta  YOK
9. Hafta  YOK
10. Hafta  YOK
11. Hafta  YOK
12. Hafta  YOK
13. Hafta  YOK
14. Hafta  YOK
15. Hafta  YOK
16. Hafta  YOK
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
1
10
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
20
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
80
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
2
16
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
8
16
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
63
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir.X
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır.X
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilirX
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir.X
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilir.X
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir.X
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilirX
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetirX
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilirX
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilirX
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Rafet Turgut Alkibay , 2026202 Prof.Dr.Mustafa Özgür Tan , 2026204 Prof.Dr.Bora Küpeli 2026201 Prof.Dr.Tevfik Sinan Sözen , 2026205 Prof.Dr.İlker Şen , 2026230 Prof.Dr.Metin Onaran. 2026248 Prof.Dr.Özdemir Serhat Gürocak 2026204 Prof.Dr.Ali Atan , 2026206 Prof.Dr.Ali Ünsal , 2026209 Prof.Dr.Lütfi Tunç 2026241 Doç.Dr.Fevzi Fazlı Polat 2026207 Doç.Dr.Süleyman Yeşil 2026243 )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bkupeli@gazi.edu.tr)