GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İÇ HASTALIKLARI STAJI/ICH-410
Dersin Adı: İÇ HASTALIKLARI STAJI
Dersin Kredisi: 23 Ders AKTS : 12
Dersin Yarıyılı: 7 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Erişkinde dahili hastalıkların nedenlerin tanımlayabilecek
Erişkinde toplumda sık görülen hastalıkların en sık karşılaşılan klinik ve laboratuvarları bulgularının tanımlayabilecekler ve sıralayabilecekler
Hastalıkların tedavilerini kavrayabilecekler ve temel kavram ve ilkeleri klinik olguların çözümünde kullanılabilecekler
Klinik beceri eğitimi ve hastabaşı uygulamaları ile normal ve patolojik bulguları tanımlayabilecekler
Tıbbi kararlar vermeyi, bu kararları eleştirel gözle ve çok yönlü olarak değerlendirebilme becerisini uygulayabilecekler
Olgu tartışmalarında, hastabaşı tartışmalarda teorik bilgilerin hastalardaki yansımalarının yorumlayabilecekler
Hasta - hekim ilişkilerini gözlemleyerek, karşılıklı saygının öneminin farkında olacaklar
Hastalara önyargısız yaklaşabilmeyi öğrenecekler
Bilimsel ve tarafsız bir şekilde hasta bilgilerini değerlendirebilecekler
Hastaların kişisel bilgileri konusunda gizlilik ve yansızlık ilkesini uygulayabilecekler

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Teorik dersler dönem 4 amfisinde görsel materyaller kullanılarak, o staj grubu için hazırlanan programa uyumlu olacak şekilde iç hastalıkları öğretim üyeleri tarafından didakti
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Hasta ile iletişim, hastaya yaklaşım, ekstremite, akciğer, karın, baş-boyun ve nörolojik muayeneyi içerecek şekilde önce teorik sonra hastabaşı yaklaşımlar ile prepödetikler dersler
2. Hafta  el hijyeni,asit-baz dengesi,böbrek hastalıklarına yaklaşım,sıvı-elektrolit dengesi teorik dersleri yanında, hasta başı eğitimleri
3. Hafta  akut böbrek yetmezliği,sistemik hastalıklarda böbrek tutulumu,kronik böbrek yetmezliği teorik dersleri yanında, hasta başı eğitimleri
4. Hafta  renalreplasman tedavisi,glomerul hastalıkları, hipertansiyon,hipertansiyonlu olguya yaklaşım, üriner enfeksiyonlar,Asit peptik hastalıklarda tanı ve tedavi, ikterli hastaya yaklaşım,Fonksiyonel gastrointestinal sistem hastalıkları ,Dispepsi teorik dersleri yanında, hasta başı eğitimleri
5. Hafta  akut pankreatit, gıs kanama ,disfaji,karın ağrısı,kronik karaciğer hastalığı,kronik ishal,karaciğer enzim yüksekliğiolan hastaya yaklaşım, periferik yayma teorik dersleri yanında, hasta başı eğitimleri
6. Hafta  anemik hastaya yaklaşım,demir eksikliği anemisi,kan sayımı anormalliklerine yaklaşım, megaloblastik anemiler, lenfadenopatiye yaklaşım, splenomegaliye yaklaşım, Pıhtılaşmaya yatkınlık durumları (Kalıtsal ve edinsel), hematolojik aciller,hipofiz hastalıkları teorik dersleri yanında, hasta başı eğitim
7. Hafta  Kalsiyum ve metabolik kemik hastalıkları,tiroid hastalıkları,adrenal bez hastalıkları,hiperlipidemi,romatizmal hastalıklara yaklaşım, kan şekeri yüksekliğine olgularla yaklaşım teorik dersleri yanında, hasta başı eğitim
8. Hafta  Diabetes mellitus tanı ve tedavisi,Diabetes mellitus akut ve kronik komplikasyonları,ailevi akdenz ateşi,behçet hastalığı ve diğer vaskülitler ,Lupus ve bağ dokusu hastalıkları, Artritler,İnflamatuvar artritler,geriatrik sendromlar teorik dersleri yanında, hasta başı eğitim
9. Hafta  akciğer kanseri,Kolorektal kanserler,Non-kolorektal kanserler,Meme Kanseri ,Kanserin önlenmesi,şok-sepsis, kanserde destek tedavilere genel bakış,Onkolojik aciller teorik dersleri yanında, hasta başı eğitim
10. Hafta  bilinci kapalı hastaya yaklaşım,yaşlı hastaya yaklaşım ve çok yönlü geriatrik değerlendirme,geriartik yaş grubunda fizyolojik değişiklikler,genetikte yenilikler teorik dersleri yanında, hasta başı eğitim
11. Hafta  yok
12. Hafta  yok
13. Hafta  yok
14. Hafta  yok
15. Hafta  yok
16. Hafta  yok
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
2
6
 Projeler
0
0
 Pratik
1
14
 Quiz
1
50
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
10
15
150
 Haftalık uygulamalı ders saati
10
14
140
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
1
10
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
310
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
12.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
12
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir.X
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır.X
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilirX
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir.X
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilir.X
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir.X
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilirX
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetirX
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilirX
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilirX
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Aytuğ Üner , Prof. Dr. Abdurrahman Tufan , Prof. Dr. Alev Altınova , Prof. Dr. Ahmet Özet , Prof. Dr. Ayhan Karakoç , Prof. Dr. Berna Göker , Prof. Dr. Füsun Baloş Törüner , Prof. Dr. Galip Güz , Dr.Öğr.Üyesi Gözde Tahtacı , Prof. Dr. Gülbin Aygencel Bıkmaz , Prof. Dr. İbrahim Doğan , Prof. Dr. İlhan Yetkin , Prof. Dr. Kadriye Altok , Prof. Dr. Mehmet Akif Öztürk , Prof. Dr. Mehmet Cindoruk , Prof. Dr. Mehmet İbiş , Prof. Dr. Mehmet Arhan , Doç. Dr. Melda Türkoğlu , Prof.Dr. Murat Kekilli , Prof. Dr. Musa Bali , Prof. Dr. Müjde Aktürk , Prof. Dr. Münci Yağcı , Prof. Dr. Nazan Günel , Dr.Öğr.Üyesi Nazlıhan Boyacı Dündar , Prof. Dr. Nuriye Özdemir , Doç. Dr. Ozan Yazıcı , Prof. Dr. Şeminur Haznedaroğlu , Prof. Dr. Şükrü Dumlu , Prof. Dr. Tarkan Karakan , Prof. Dr. Turgay Arınsoy , Prof. Dr. Ülver Derici , Prof. Dr. Yasemin Erten , Prof. Dr. Zeynep Arzu Yeğin , Prof. Dr. Zübeyde Nur Özkurt )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aytuguner@gmail.com , dratufan@hotmail.com , levaltinova@yahoo.com , ahmetozet@gmail.com , akarakoc921@hotmail.com , bgoker@yahoo.com ftoruner@gazi.edu.tr , galipguz@gazi.edu.tr , drgozdetahtaci@gmail.com , aygencel@hotmail.com , idogan@gmail.com , ilhanyetkinster@gmail.com akadriyer@hotmail.com , makifozturk@yahoo.com , mehmetcindoruk@gmail.com , ibismehmet@yahoo.com , marhan@gmail.com , meldaturkoglu@yahoo.com.tr , drkekilli@gmail.com , musabali@gazi.edu.tr , mujdeakturk@hotmail.com , munciyagci@gmail.com , nazangunel@gmail.com , nazlihan_boyaci@yahoo.com , nyozdemir@yahoo.com , drozanyazici@gmail.com , seminur@gazi.edu.tr , sdumlu@gazi.edu.tr , tkarakan@gmail.com arinsoy@gazi.edu.tr , ulver@gazi.edu.tr , yaserten@yahoo.com , zeyneparzuyegin@gmail.com , zubeydenurozkurt@yahoo.com )