GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON STAJI/FTR-510
Dersin Adı: FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON STAJI
Dersin Kredisi: 6 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 9 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kas iskelet sistemi kaynaklı hastalıklar tanımlayabilecek
Kas iskelet sistemi hastalıkları ile sistemik hastalıkların ayırıcı tanısını yapabilecek
Tıbbi rehabilitasyon kavramı tanımlayabilecek
Rehabilitasyon hastalarının yaşadığı komplikasyonları açıklayabilecek
Fizik tedavi ajanlarının kullanımı, kontrendike olduğu durumları sayabilecek
Kas- iskelet sistemi sorunları ve romatolojik sorunları olanlarda ilaç dışı ve ilaçla tedavilerinin sıralayabilecek
Kas iskelet sistemi kaynaklı yakınma ile başvuran hastaları değerlendirebilecek
Kas İskelet kaynaklı sorunları olan, romatizmal sorunları olan, özürlülüğü ve engelliği olan hastadan öykü alabilecek
Kas iskelet sistemi yakınması olan hastaları değerlendirebilecek için genel, kas iskelet sistemi ve nörolojik muayene yapabilecek
Özürlü, engelli hastalarla iletişim kurmanın önemini ve engelli haklarını savunacak

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Teorik ders, pratik ders, hasta başı uygulamaları
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kas-iskelet sistemi muayene yöntemleri Kas-iskelet sistemi muayene pratiği Fizik tedavi ajanları Pediatrik rehabilitasyon Osteoporoz Romatizmal hastalıklarda laboratuar yöntemleri Kollajen doku hastalıklarında ayırıcı tanı Behçet hastalığı Kardiyak rehabilitasyon Kardiyak rehabilitasyon pra
2. Hafta  Spinal kord yaralanması rehabilitasyonu Spinal kord yaralanması rehabilitasyonu pratiği Rehabilitasyon ve cihazlama Pulmoner rehabilitasyon Nöropatik ağrı İnme rehabilitasyonu Kafa travması rehabilitasyonu Kafa travması rehabilitasyonu pratik Poliklinik muayene pratiği Bel ağrısı pratik J
3. Hafta  -
4. Hafta  -
5. Hafta  -
6. Hafta  -
7. Hafta  -
8. Hafta  -
9. Hafta  -
10. Hafta  -
11. Hafta  -
12. Hafta  -
13. Hafta  -
14. Hafta  -
15. Hafta  -
16. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
40
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
2
14
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
11
22
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
9
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir bütün olarak vücudu ve onu oluşturan organ sistemlerinin normal yapı ve işlevlerini açıklayabilir.X
2
Hastalıkların yarattığı değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Hastalıkların tanı ve tedavisinde kanıta dayalı yöntemleri seçebilirX
4
Hastalar, hasta yakınları, meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile uygun ve etkin iletişim yöntemlerini kullanır.X
5
Hastalığın tanısını koyabilmek için gerekli tanı yöntemlerini uygulayabilirX
6
Etkili, güvenli, uygun ve maliyeti düşük tedavi planlayıp uygulayabilir.X
7
Temel yaşam desteğini uygulayabilir.X
8
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler ile toplumun gereksinimlerine yanıt verebilmek için kanıta dayalı bilgiye ulaşma yollarını aktif izleyebilir.X
9
Hekimin öncelikli görevinin, hastalıkları önleyici tedbirler almak, hastalıkları uygun ve rasyonel tedavi seçeneklerini kullanarak iyileştirmeye çalışarak insan yaşamını ve sağlığını korumak olduğunu benimserX
10
Sağlık yönetimi bileşenlerini uygulayarak, sağlık hizmeti sunduğu toplumun ihtiyaçlarını önceleyerek ekip çalışması yaparak sağlık hizmeti sunabilirX
11
Görevini uygularken evrensel tıp etiği ilkeleri olan “öncelikle zarar verme” ilkesini gözetirX
12
Acil durumlarda hekim olarak ilk yardım sorumluluğunu taşıyabilirX
13
Her hastayı yaşadığı çevre, toplum ve bireysel özelliklerine göre değerlendirebilirX
14
Hasta ve yakınlarına yansız ve yargısız yaklaşır ve bunun bir etik zorunluluk olduğunu benimserX
15
Başta gizlilik ilkesi olmak üzere evrensel hasta haklarına saygı göstermeyi yaşama geçirirX
16
Yaşam boyu ve kendi kendine öğrenmenin önemini kavrayarak benimserX
17
Klinik karar verme süreçlerinde eleştirel düşünebilirX
18
Kritik karar verme ve kriz süreçlerinde bireysel ve örgütsel otonomiyi ekip çalışması ile destekleyen katılımcı ve paylaşımcı bir liderlik sergilerX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Nesrin Demirsoy Prof.Dr.Jale Meray Prof.Dr.Belgin Karaoğlan Prof.Dr.Gülçin Kaymak Karataş Prof.Dr.Feride Göğüş Prof.Dr.Murat Zinnuroğlu Prof.Dr.Zafer Günendi )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nesrinb@gazi.edu.tr jmeray@gazi.edu.tr kbelgin@gazi.edu.tr gulçink@gazi.edu.tr feride_g@yahoo.com muratz@gmail.com zafergunendi@yahoo.com )