GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DAVRANIŞ BİLİMLERİ (SOS.SEÇ)/BM183E
Dersin Adı: DAVRANIŞ BİLİMLERİ (SOS.SEÇ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Erdal AKSOY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erdalaksoy@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Davranışın nedenleri ve sonuçlarını sıralamak
Örgüt içi davranışları çağdaş yönetim yaklaşımları ile açıklayabilme.
Örgüt içi davranışları çağdaş yönetim yaklaşımları ile açıklayabilme.
Örgüt içi davranışları çağdaş yönetim yaklaşımları ile açıklayabilme.
Örgüt içi davranışları çağdaş yönetim yaklaşımları ile açıklayabilme.
Örgüt içi davranışları çağdaş yönetim yaklaşımları ile açıklayabilme.
Örgüt içi davranışları çağdaş yönetim yaklaşımları ile açıklayabilme.
Örgüt içi davranışları çağdaş yönetim yaklaşımları ile açıklayabilme.
Örgüt içi davranışları çağdaş yönetim yaklaşımları ile açıklayabilme.
Örgüt içi davranışları çağdaş yönetim yaklaşımları ile açıklayabilme.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu derste sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Davranış bilimlerinin tanımı ve gelişimi
2. Hafta  Davranış bilimlerinin diğer sosyal bilimler içindeki yeri
3. Hafta  Davranışın temel kaynakları olarak ihtiyaçlar
4. Hafta  Davranışın temel kaynakları olarak ihtiyaçlar
5. Hafta  Davranış düzlemi statü ve rol davranışı
6. Hafta  Davranış düzlemi statü ve rol davranışı
7. Hafta  Sosyal kurumların insan davranışlarındaki yeri ve önemi
8. Hafta  Sosyal kurumların insan davranışlarındaki yeri ve önemi
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Kültür ve davranış
11. Hafta  Kültür elemanları ve çeşitleri
12. Hafta  Kültür elemanları ve çeşitleri
13. Hafta  Kültür değişmeleri ve davranış
14. Hafta  Kültür değişme tipleri
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Eroğlu, Feyzullah, Davranış Bilimleri, Beta basım yayım dağıtım.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-cevap ve tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
5
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
81
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri, hesaplama ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal/ uygulamalı bilgilere ve yeterli altyapıya sahiptirX
2
Mühendislik problemlerini saptar, çözüm için uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirir, modelleme yöntemlerini ve çözüm için uygun bilişim tekniklerini seçer ve uygularX
3
Mühendislik problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisine sahiptirX
4
Problem çözümü sonucunda ortaya çıkacak sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisine sahiptirX
5
Sistem tasarımının gerçekleştirilmesi için tüm kaynakların verimli kullanılması, süreçlerin iyi belirlenmesi ve takip edilmesi ve uygulanması ile etkin proje yönetimini sağlarX
6
Disliplin içi ve disiplinler arası projelerde bireysel, takım üyesi veya takım lideri olarak etkin ve sonuç odaklı çalışırX
7
Alanının gerektirdiği bilişim iletişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde kullanırX
8
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisine sahiptir ve her iki dilide kullanarak bilişim alanındaki bilgileri izler, yorumlar ve teknik doküman hazırlarX
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve farkındalığı ile bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanırX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir, bilişim hukuku temel prensiplerini bilir, gelişmeleri takip eder ve mesleki çalışmalarında uygularX
11
Bilişim uygulamalarının kurumsal, toplumsal ve çevresel sonuçlarını göz önünde tutar, bu alanlarda etik bilince sahiptirX