GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAYISAL TASARIM/BM 209
Dersin Adı: SAYISAL TASARIM
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Hasan Şakir BİLGE
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~bilge
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bilge@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İkili sayı sistemi okur-yazarlığı kazanmak
Sayı taban dönüşümleri yapabilmek
Boole fonksiyonlarını cebirsel olarak sadeleştirebilmek
Kanonik ve standart formları kullanabilmek
Karnaugh haritası ile sadeleştirme yapmak
Bilgisayarların nasıl toplama, çıkarma, karşılaştırma ve çarpma yaptıklarını anlamak
Çeşitli birleşik mantık devrelerinden yararlanarak yeni tasarımlar yapabilmek
Sıralı mantık devreleri tasarlayabilmek
Sayıcı tasarlayabilmek
Saklayıcıları kullanabilmek
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim ve laboratuvar uygulamaları şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sayısal sistemler, ikili sayılar, taban dönüşümleri
2. Hafta  Tümleyenler, işaretli sayılar, ikili kodlar
3. Hafta  Boole cebiri, boole fonksiyonları
4. Hafta  Kanonik ve standart formlar, mantık işlemleri ve kapıları
5. Hafta  Harita metodu ile sadeleştirme, dikkate alınmayan durumlar
6. Hafta  NAND ve NOR uygulamaları
7. Hafta  Birleşik mantık devreleri
8. Hafta  Toplayıcılar
9. Hafta  Genlik karşılaştırıcı, kod çözücü
10. Hafta  Kodlayıcı, çoğullayıcı
11. Hafta  Sıralı devreler
12. Hafta  Flip-floplar
13. Hafta  Saklayıcılar
14. Hafta  Sayıcılar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mano, M. Morris, Digital Design, Prentice Hall
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Laboratuvar uygulaması yapılmaktadır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
3
14
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
14
28
 Okuma Faaliyetleri
1
14
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
14
14
 Materyal tasarlama, uygulama
1
14
14
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
152
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri, hesaplama ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal/ uygulamalı bilgilere ve yeterli altyapıya sahiptirX
2
Mühendislik problemlerini saptar, çözüm için uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirir, modelleme yöntemlerini ve çözüm için uygun bilişim tekniklerini seçer ve uygularX
3
Mühendislik problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisine sahiptirX
4
Problem çözümü sonucunda ortaya çıkacak sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisine sahiptirX
5
Sistem tasarımının gerçekleştirilmesi için tüm kaynakların verimli kullanılması, süreçlerin iyi belirlenmesi ve takip edilmesi ve uygulanması ile etkin proje yönetimini sağlarX
6
Disliplin içi ve disiplinler arası projelerde bireysel, takım üyesi veya takım lideri olarak etkin ve sonuç odaklı çalışırX
7
Alanının gerektirdiği bilişim iletişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde kullanırX
8
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisine sahiptir ve her iki dilide kullanarak bilişim alanındaki bilgileri izler, yorumlar ve teknik doküman hazırlarX
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve farkındalığı ile bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanırX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir, bilişim hukuku temel prensiplerini bilir, gelişmeleri takip eder ve mesleki çalışmalarında uygularX
11
Bilişim uygulamalarının kurumsal, toplumsal ve çevresel sonuçlarını göz önünde tutar, bu alanlarda etik bilince sahiptirX