GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MİKROİŞLEMCİLER/BM310E
Dersin Adı: MİKROİŞLEMCİLER
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Dr. Muhammet ÜNAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~muhunal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  muhunal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mikroişlemcilere ilişkin temel kavramlar
Bellekler, çalışma ilkeleri ve türlerin incelenmesi
Adres uzayı ve bellek tasarımı
Mikroişlemciler ve G/Ç temel kavramları.
Kesme yapıları ve kesme önceliği
Doğrudan bellek erişimi
G/Ç arabirimi tasarımı
8155 ve 8251 arabirimlerinin incelenmesi. 8085 komut zaman çizelgelerinin incelenmesi
Diğer 8/16 bit mikroişlemcilerin incelenmesi
Mikroişlemci tabanlı dizge tasarımına giriş
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mikroişlemcilere ilişkin temel kavramlar
2. Hafta  Bellekler, çalışma ilkeleri ve türlerin incelenmesi
3. Hafta  Bellekler, çalışma ilkeleri ve türlerin incelenmesi
4. Hafta  Adres uzayı ve bellek tasarımı
5. Hafta  Mikroişlemciler ve G/Ç temel kavramları
6. Hafta  Kesme yapıları ve kesme önceliği
7. Hafta  Doğrudan bellek erişimi
8. Hafta  G/Ç arabirimi tasarımı
9. Hafta  8155 ve 8251 arabirimlerinin incelenmesi
10. Hafta  8155 ve 8251 arabirimlerinin incelenmesi
11. Hafta  8085 komut zaman çizelgelerinin incelenmesi
12. Hafta  8085 komut zaman çizelgelerinin incelenmesi
13. Hafta  Diğer 8/16 bit mikroişlemcilerin incelenmesi
14. Hafta  Diğer 8/16 bit mikroişlemcilerin incelenmesi
15. Hafta  Mikroişlemci tabanlı dizge tasarımına giriş
16. Hafta  Mikroişlemci tabanlı dizge tasarımına giriş
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Antonakos, James L. , An introduction to the Intel family of microprocessors, Prentice Hall, 1999. Brey, Barry B., The Intel microprocessors : 8086/8088, 80186/80188, 80286, 80386, 80486, Pentium, and Pentium Pro processor, Prentice Hall, 2003.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
9
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
12
2
24
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
12
1
12
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri, hesaplama ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal/ uygulamalı bilgilere ve yeterli altyapıya sahiptirX
2
Mühendislik problemlerini saptar, çözüm için uygun analitik yöntemler ve yaklaşımlar geliştirir, modelleme yöntemlerini ve çözüm için uygun bilişim tekniklerini seçer ve uygularX
3
Mühendislik problemlerinin çözümüne yönelik kaynak tarama, veri toplama, deney tasarlama, deney yapma, sonuçları analiz etme, yorumlama ve uygulamaya aktarma becerisine sahiptirX
4
Problem çözümü sonucunda ortaya çıkacak sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern yöntemleri uygulama becerisine sahiptirX
5
Sistem tasarımının gerçekleştirilmesi için tüm kaynakların verimli kullanılması, süreçlerin iyi belirlenmesi ve takip edilmesi ve uygulanması ile etkin proje yönetimini sağlarX
6
Disliplin içi ve disiplinler arası projelerde bireysel, takım üyesi veya takım lideri olarak etkin ve sonuç odaklı çalışırX
7
Alanının gerektirdiği bilişim iletişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde kullanırX
8
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisine sahiptir ve her iki dilide kullanarak bilişim alanındaki bilgileri izler, yorumlar ve teknik doküman hazırlarX
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve farkındalığı ile bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanırX
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir, bilişim hukuku temel prensiplerini bilir, gelişmeleri takip eder ve mesleki çalışmalarında uygularX
11
Bilişim uygulamalarının kurumsal, toplumsal ve çevresel sonuçlarını göz önünde tutar, bu alanlarda etik bilince sahiptir