GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALKLA İLİŞKİLER (SEÇ)/TOS306
Dersin Adı: HALKLA İLİŞKİLER (SEÇ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Etkin bir halkla ilişkiler uygulaması gerçekleştirmek için gerekli alt yapının sağlanması

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  HALKLA İLİŞKİNİN TANIMI, ÖNEMİ, GELİŞİMİ: Tanımı, Önemi, Halka ilişkilerin tarihsel gelişimi, Halkla İlişkilerde sosyal sorumluluk anlayışı.
2. Hafta  HALKLA İLİŞKİNİN TANIMI, ÖNEMİ, GELİŞİMİ: Tanımı, Önemi, Halka ilişkilerin tarihsel gelişimi, Halkla İlişkilerde sosyal sorumluluk anlayışı.
3. Hafta  HALKLA İLİŞKİLERDE AMAÇLAR, TEMEL İLKELER VE ETİK YAKLAŞIM: Amaçlar, Temel ilkeler, Etik ve halkla ilişkiler.
4. Hafta  HALKLA İLİŞKİLERİN ÖRGÜTLENMESİ: Halkla İlişki Biriminin örgüt içindeki yeri, Örgütsel yapısı, İşyeri özellikleri, Çalışanların özellikleri.
5. Hafta  1. ARA SINAV
6. Hafta  HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİ: Araştırma, Planlama.
7. Hafta  HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİ:Yürütme, Denetim.
8. Hafta  HALKLA İLİŞKİLER POLİTİKASINDA HEDEF KİTLE: İşletme içi hedef kitle, İşletme dışı hedef kitle.
9. Hafta  HALKLA İLİŞKİLER POLİTİKASINDA HEDEF KİTLE: İşletme dışı hedef kitle, Basınla ilişkiler.
10. Hafta  HALKLA İLİŞKİLERDE KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI: Yazılı araçlar, Sözlü araçlar.
11. Hafta  HALKLA İLİŞKİLERDE KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI: Görsel araçlar, İşitsel araçlar.
12. Hafta  2. ARA SINAV
13. Hafta  HALKLA İLİŞKİLERDE ETKİN SUNUŞ TEKNİKLERİ: Sunuşun planlanması, Görsel-işitsel malzeme kullanımı, Etkin konuşma, Etkin dinleme, Soru sorma tekniği.
14. Hafta  TÜRKİYE’DE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI: Hizmet işletmelerinde halkla ilişkiler, Endüstri işletmelerinde halkla ilişkiler, Kamu sektöründe halkla ilişkiler.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
1
10
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Bireysel çalışma becerisi.X
9
Türkçe/İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma, yazılı raporları anlama ve sunum becerisi.X
10
Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.X
11
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
12
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
13
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
14
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
15
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgiX
16
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.X
17
Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğr. Üyesi Erol ŞAHİN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (esahin@gazi.edu.tr)