GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PAZARLAMA (SEÇ)/TOS304
Dersin Adı: PAZARLAMA (SEÇ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Temel pazarlama bileşenleri ile ilgili politika, strateji ve taktiklerin oluşturulmasında gerekli olan alt yapının edinilmesi ve pazarlama uygulamalarında kullanımının öğrenilmesi.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Pazarlama ile ilgili temel kavramlar: Pazarlama konusu ve kapsamı, Pazarlamanın gelişimi, Pazarlama anlayışı
2. Hafta  Pazarlama çevresi: Pazarlama sistemi ve pazarlamayı etkileyen makro ve mikro çevre faktörleri, Stratejik planlama, Pazarlama yönetim süreci. Pazarlama bilgi sistemi (PBS) ve pazar araştırması (PA): pazarlama kararları için bilgi ihtiyacı, PBS ve pazarlama, PA süreci ve planlaması, PA’da başlıca ver
3. Hafta  Nihai tüketici pazarları ve tüketici davranışları: Pazar ve tüketici çeşitleri, Tüketici pazarlarının demografik ve ekonomik özellikleri, Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler, Tüketici satın alma karar süreci. Endüstriyel pazarlar ve endüstriyel alıcı davranışları: Endüstriyel pazarların mah
4. Hafta  Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve talep tahminleri: Başlıca pazar bölümlendirme kriterleri, Hedef pazar seçimi stratejileri, Pazarların değerlendirilmesi ve satış tahminleri.
5. Hafta  1. Arasınav, mamul: Karar değişkeni olarak mamul ve ilgili kavramlar, Sınıflandırma, mamul planlama, Yeni mamul geliştirme, Mamulun hayat seyri, Marka, Ambalaj, Servis ve kalite stratejileri, Mamul farklılaştırma, Moda olayı.
6. Hafta  Fiyat ve fiyatlandırma: Karar değişkeni olarak fiyatın önemi, Fiyatlandırma hedefleri, Uygulamada fiyatlandırma yöntemleri, Yeni mamul fiyatlandırma stratejileri, Talebin fiyat elastikiyeti.
7. Hafta  Tutundurma: Karar değişkeni olarak tutundurma, Önemi ve etkileri, İletişim süreci ve tutundurma fonksiyonları, Başlıca tutundurma metotları.
8. Hafta  Reklam ve satış geliştirme: Reklamın amaçları, Çeşitleri, Reklam medyasının seçimi ve reklam mesajları, Reklam bölümünün organizasyonu, Tanıtma ve halkla ilişkiler.
9. Hafta  Kişisel satış ve satış yönetimi: Kişisel satışın pazarlamadaki yeri ve önemi, Satış görevleri ve satışçı çeşitleri, Satış sürecinin aşamaları, Satış yönetimi.
10. Hafta  2.Arasınav, Dağıtım, dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım: Dağıtım kanalları, Dağıtım kanalının seçimi, Başlıca dağıtım politikaları, Fiziksel dağıtım.
11. Hafta  Pazarlama yönetiminde örgütleme ve denetim: Örgütlemenin mahiyeti ve önemi, Pazarlama bölümünün işletme içindeki yeri, Pazarlama bölümünün organizasyonu, Denetimi.
12. Hafta  Uluslararası pazarlama: İşletmelerin dışa açılma sebepleri ve uluslararası pazarlama yönetimi, Uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler, Uluslararası pazarlara giriş şekilleri.
13. Hafta  Hizmet pazarlaması: Hizmetlerin tanımı ve çeşitleri, Hizmet işletmelerinde pazarlama anlayışı, Hizmet işletmelerinde pazarlama stratejileri.
14. Hafta  Doğrudan pazarlama ve internette pazarlama: Doğrudan pazarlamanın tanımı, Amaçları, Yararları, Doğrudan pazarlamanın başlıca çeşitleri, Elektronik ticaret ve internette pazarlama, İntenet kullanıcılarının özellikleri, İnternette pazarlama stratejileri.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
87
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
8
Bireysel çalışma becerisi.X
9
Türkçe/İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma, yazılı raporları anlama ve sunum becerisi.X
10
Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.X
11
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
12
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
13
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
14
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
15
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgiX
16
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.X
17
Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Güven ÜNAL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()