GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALKLA İLİŞKİLER (SEÇ.)/TOS203
Dersin Adı: HALKLA İLİŞKİLER (SEÇ.)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Erol ŞAHİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~esahin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  esahin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Etkin bir H.İ. uygulaması gerçekleştirmek için gerekli alt yapının sağlanması








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  H.İ.’NİN TANIMI, ÖNEMİ, GELİŞİMİ: Tanımı, Önemi, H.İ.’nin tarihsel gelişimi, H.İ.’de sosyal sorumluluk anlayışı.
2. Hafta  H.İ.’NİN TANIMI, ÖNEMİ, GELİŞİMİ: H.İ.’lere yakın kavramlar, Toplam kalite yönetimi, Örgüt kültürü ve H.İ.’ler.
3. Hafta  H.İ.’LERDE AMAÇLAR, TEMEL İLKELER VE ETİK YAKLAŞIM: Amaçlar, Temel ilkeler, Etik ve H.İ.
4. Hafta  H.İ.’NİN ÖRGÜTLENMESİ: H.İ. Biriminin örgüt içindeki yeri, Örgütsel yapısı, İşyeri özellikleri, Çalışanların özellikleri.
5. Hafta  1. ARA SINAV
6. Hafta  HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİ: Araştırma, Planlama.
7. Hafta  HALKLA İLİŞKİLER YÖNETİMİ:Yürütme, Denetim.
8. Hafta  HALKLA İLİŞKİLER POLİTİKASINDA HEDEF KİTLE: İşletme içi hedef kitle, İşletme dışı hedef kitle.
9. Hafta  HALKLA İLİŞKİLER POLİTİKASINDA HEDEF KİTLE: İşletme dışı hedef kitle, Basınla ilişkiler.
10. Hafta  HALKLA İLİŞKİLERDE KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI: Yazılı araçlar, Sözlü araçlar.
11. Hafta  HALKLA İLİŞKİLERDE KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI: Görsel araçlar, İşitsel araçlar.
12. Hafta  2. ARA SINAV
13. Hafta  HALKLA İLİŞKİLERDE ETKİN SUNUŞ TEKNİKLERİ: Sunuşun planlanması, Görsel-işitsel malzeme kullanımı, Etkin konuşma, Etkin dinleme, Soru sorma tekniği.
14. Hafta  TÜRKİYE’DE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI: Hizmet işletmelerinde H.İ., Endüstri işletmelerinde H.İ., Kamu sektöründe H.İ.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Sabuncuoğlu, Z. (2001), İşletmelerde H.İ., Bursa, Ezgi Kitabevi, 5. Baskı • Önal, G., (2000), Halkla İlişkiler, İstanbul, Türkmen Kitabevi, 2.Baskı. • Çamdereli, M., (2000), Anahatlarıyla H.İ., • Tortop, N., (1993), Halkla İlişkiler, Ankara, Yargı Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu derste staj/uygulama yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
12
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
1
10
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.X
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.X