GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PAZARLAMA (SEÇ.)/TOS201
Dersin Adı: PAZARLAMA (SEÇ.)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Güven ÜNAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel pazarlama bileşenleri ile ilgili politika, strateji ve taktiklerin oluşturulmasında gerekli olan alt yapının edinilmesi ve pazarlama uygulamala








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Pazarlama İle İlgili Temel Kavramlar: Pazarlama konusu ve kapsamı, Pazarlamanın gelişimi, Pazarlama anlayışı.
2. Hafta  Pazarlama Çevresi: Pazarlama sistemi ve pazarlamayı etkileyen makro ve mikro çevre faktörleri, Stratejik planlama, Pazarlama yönetim süreci.Pazarla
3. Hafta  Nihai Tüketici Pazarları Ve Tüketici Davranışları: Pazar ve tüketici çeşitleri, Tüketici pazarlarının demografik ve ekonomik özellikleri, Tüketici
4. Hafta  Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi Ve Talep Tahminleri: Başlıca pazar bölümlendirme kriterleri, Hedef pazar seçimi stratejileri, Pazarların değe
5. Hafta  1. arasınav, mamul: Karar değişkeni olarak mamul ve ilgili kavramlar, Sınıflandırma, mamul planlama, Yeni mamul geliştirme, Mamulun hayat seyri, Mark
6. Hafta  Fiyat Ve Fiyatlandırma: Karar değişkeni olarak fiyatın önemi, Fiyatlandırma hedefleri, Uygulamada fiyatlandırma yöntemleri, Yeni mamul fiyatlandırma
7. Hafta   Tutundurma: Karar değişkeni olarak tutundurma, Önemi ve etkileri, İletişim süreci ve tutundurma fonksiyonları, Başlıca tutundurma metotları.
8. Hafta   Reklam Ve Satış Geliştirme: Reklamın amaçları, Çeşitleri, Reklam medyasının seçimi ve reklam mesajları, Reklam bölümünün organizasyonu, Tanıtma ve h
9. Hafta   Kişisel Satış Ve Satış Yönetimi: Kişisel satışın pazarlamadaki yeri ve önemi, Satış görevleri ve satışçı çeşitleri, Satış sürecinin aşamaları, Satış
10. Hafta   2.Arasınav, Dağıtım, Dağıtım Kanalları Ve Fiziksel Dağıtım: Dağıtım kanalları, Dağıtım kanalının seçimi, Başlıca dağıtım politikaları, Fiziksel dağı
11. Hafta   Pazarlama Yönetiminde Örgütleme Ve Denetim: Örgütlemenin mahiyeti ve önemi, Pazarlama bölümünün işletme içindeki yeri, Pazarlama bölümünün organizas
12. Hafta  Uluslararası Pazarlama: İşletmelerin dışa açılma sebepleri ve uluslararası pazarlama yönetimi, Uluslararası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler,
13. Hafta   Hizmet Pazarlaması: Hizmetlerin tanımı ve çeşitleri, Hizmet işletmelerinde pazarlama anlayışı, Hizmet işletmelerinde pazarlama stratejileri.
14. Hafta  Doğrudan Pazarlama Ve İnternette Pazarlama: Doğrudan pazarlamanın tanımı, Amaçları, Yararları, Doğrudan pazarlamanın başlıca çeşitleri, Elektronik
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Kotler, P., (1994), Marketing Management, Prentice Hall International Inc., 8th edition. • Pride, W., Ferrell, M., (1995), Marketing, Hough Mifflen Co., 9th edition. • Mucuk, İ., (2002), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 13. Baskı.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
73
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.X