GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ (SEÇ)/KM 485
Dersin Adı: KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Atilla MURATHAN, Prof. Dr. Ayşe MURATHAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~murathan; www.gazi.edu.tr/~amurathan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  murathan@gazi.edu.tr, amurathan@gazi.edu.tr,
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kalite yönetiminin önemi ve sistematik çalışma kabiliyetini geliştirme








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: Toplam kalite yönetimi, Kalitenin tanımı, Kalite yönetimi nedir, Kalite yönetiminin gelişimi,tarihi gelişimi,standardizasyonu,etkinliği
2. Hafta  Giriş: Toplam kalite yönetimi, Kalitenin tanımı, Kalite yönetimi nedir, Kalite yönetiminin gelişimi,tarihi gelişimi,standardizasyonu,etkinliği
3. Hafta  ISO 9000 standart serileri.. ISO9001, ISO9004 ve diğerleri,
4. Hafta  ISO 9000 standart serileri.. ISO9001, ISO9004 ve diğerleri,
5. Hafta  ISO 9000 standart serileri.. ISO9001, ISO9004 ve diğerleri,
6. Hafta  ISO 9000 standart serileri.. ISO9001, ISO9004 ve diğerleri,
7. Hafta  ISO 9001 Talimatların ve Prosedürlerin hazırlanması, Formlar ve diğer dokümanların belirlenmesi ve hazırlanması, kalite el kitabının hazırlanması
8. Hafta  ISO 9001 Talimatların ve Prosedürlerin hazırlanması, Formlar ve diğer dokümanların belirlenmesi ve hazırlanması, kalite el kitabının hazırlanması
9. Hafta  ISO 9001 Talimatların ve Prosedürlerin hazırlanması, Formlar ve diğer dokümanların belirlenmesi ve hazırlanması, kalite el kitabının hazırlanması
10. Hafta  ISO 9001 Talimatların ve Prosedürlerin hazırlanması, Formlar ve diğer dokümanların belirlenmesi ve hazırlanması, kalite el kitabının hazırlanması
11. Hafta  ISO 9001 Talimatların ve Prosedürlerin hazırlanması, Formlar ve diğer dokümanların belirlenmesi ve hazırlanması, kalite el kitabının hazırlanması
12. Hafta  ISO 9001 Talimatların ve Prosedürlerin hazırlanması, Formlar ve diğer dokümanların belirlenmesi ve hazırlanması, kalite el kitabının hazırlanması
13. Hafta   Arasınav II
14. Hafta  Sunumlar
15. Hafta  Sunumlar
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Berry, Thomas H. , Managing the Total Quality Transformation, New York, McGraw-Hill, 1991. • Cartin, Thomas J. ,Principles and Practices of TQM, Milwaukee, WI, ASQC Quality Press, 1993. • ISO 14001, Environmental Management Systems - Specification with guidance for use, International Standard Organisation, Switzerland., 1996 • Culley, W.C., Environmental and Quality Systems Integration, CRC Press LCC, 1998
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
5
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.X
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.