GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ADSORPSİYON(SEÇ)/KM 469
Dersin Adı: ADSORPSİYON(SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Suna BALCI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sunabalci, http://websitem.gazi.edu.tr/site/syasyerli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sunabalci@gazi.edu.tr, syasyerli@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ayırma işlemlerinde adsorpsiyon ve iyon değişiminin yerini ve öneminin öğrenilmesi.
Adsorpsiyon ve iyon değişimi işlemlerinde hız ve denge ilişkilerinin geliştirilmesi.
Adsorbent ve iyon değiştiricilerin özelliklerini belirleme tekniklerinin öğrenilmesi.
Öğretilen bilgilerin ekipman tasarımında kullanılması.
İlgili teorilerin mühendislik uygulamaları için gerekli yöntemleri öğrenilmesi.
Adsorbsiyonun ayırma süreçlerinde kullanılması.
Ekipman tasarımı ve mühendislik uygulamaları deneyimi.
Verilen ödev ve dönem proje çalışmaları yazılı ve sözlü iletişim becerisinin geliştirilmesi

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  KM 302-Kütle Transferi I dersinin alınmış olması tavsiye edilir.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ayırma İşlemleri ve Adsorpsiyonun Ayırma İşlemlerindeki Yeri. Gözenekli Katılarda Taşınım Olayları.
2. Hafta  Difüzyon ve Etkin Difüzyon Sabitinin Belirlenmesi.
3. Hafta  Difüzyon ve Etkin Difüzyon Sabitinin Belirlenmesi.
4. Hafta  Gözenekli Katılar ile Ayırma İşlemleri/Adsorbsiyon.
5. Hafta  Gözenekli Katılar ile Ayırma İşlemleri/Adsorbsiyon.
6. Hafta  Gözenekli Katılar ile Ayırma İşlemleri/Adsorbsiyon.
7. Hafta  Arasınav I
8. Hafta  Gözenekli Katılar ile Ayırma İşlemleri/Adsorbsiyon.
9. Hafta  Gözenekli Adsorbentlerin Karakterizasyonu.
10. Hafta  Gözenekli Adsorbentlerin Karakterizasyonu.
11. Hafta  Kolon tasarımı ve regenerasyon metodları
12. Hafta  Endüstriyel Gözenekli Adsorbentler ve Uygulamaları.
13. Hafta  Arasınav II
14. Hafta  Proje Sunumları.
15. Hafta  Proje Sunumları
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Lowell, S., Shields, JE, Thomas, MA, Thommes, M., “Characterization of Porous Solids and Powders: Surface Area, Pore Size, and Density”, Kluwer, London, 2004 - Yang, R.T., Adsorbents: Fundamental and Applications, Wiley, Newyork, 2003 - Rouquerol, F., Rouquerol, J., Sing, K., “Adsorption by Powder Porous Solids”, Academic Press, Newyork, 1999 - Do, D.D., “Adsorption Analysis: Equilibrium and Kinetics”, Series on Chem. Eng., Vol. 2, Imperial College Press, Signapore, 1998 - Rutven, D.M., “Principles of Adsorption and Adsorption Processes”, Wiley, Newyork, 1984 - Gregg, S.T., Sing, K.S.W., “Adsorption, Surface Area and Porosity”, 2nd Ed., Academic Press, Newyork, 1982 - Smith, J.M., “Chemical Engineering Kinetics”, 3rd ed., Mc Graw-Hill Co., New York, 1981
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
45
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
15
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
1
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
85
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.X
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.X