GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL PROSESLER (SEÇ)/KM 463
Dersin Adı: TEMEL PROSESLER (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Atilla MURATHAN, Prof.Dr. Ahmet Alıcılar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~murathan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  murathan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanayide sıkça karşılaşılan bazı temel prosesleri tanıtmak, verimi etkileyen parametreleri irdelemek ve son teknikleri incelemek








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Nitrolama, kinetiği ve termodinamiği, kullanılan sistemler, tipik prosesler
3. Hafta  Nitrolama, kinetiği ve termodinamiği, kullanılan sistemler, tipik prosesler
4. Hafta  Aminasyon; indirgeme yolu ile, reaksiyon şartları, kullanılan teknikler ve sistemler, tipik prosesler
5. Hafta  Aminasyon; indirgeme yolu ile, reaksiyon şartları, kullanılan teknikler ve sistemler, tipik prosesler
6. Hafta  Aminasyon; aminoliz yoluyla, etkili faktörler, kinetik ve termodinamik, tipik prosesler
7. Hafta  Aminasyon; aminoliz yoluyla, etkili faktörler, kinetik ve termodinamik, tipik prosesler
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Halojenasyon, termodinamiği, kullanılan cihazlar, tipik prosesler
10. Hafta  Halojenasyon, termodinamiği, kullanılan cihazlar, tipik prosesler
11. Hafta  Sülfonasyon ve sülfasyon, etkili faktörler, kullanılan cihazlar, tipik prosesler
12. Hafta  Sülfonasyon ve sülfasyon, etkili faktörler, kullanılan cihazlar, tipik prosesler
13. Hafta  Alkilasyon ve diğer prosesler hakkında genel bilgi
14. Hafta  Arasınav
15. Hafta  Final
16. Hafta  Fiinal
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Çataltaş, İ., Kimya Endüstrisinde Organik Prosesler, Cilt 1 ve 2, İnkılap ve Aka, 1980, İstanbul • Groggins, P.H., Unit Processes in Organic Synthesis, McGraw-Hill, 1958, Tokyo • Faith, W.L. et al., Industrial Chemicals, John Wiley-Sons, 1966, USA • Venkataraman, K., The Chemistry of Synthetic Dyes, Vol.1, Academic Press, 1952, New York • Tüzün, C., Organik Kimya, Ankara Üniv.Fen Fak.Yayınları, 1975, Ankara • Tüzün, C., Aromatik Bileşikler, Ankara Üniv.Fen Fak. Yayınları, 1975, Ankara • Kirk Othmer, Encyclopedia of Chem.Tech., John Wiley-Sons, USA, 198
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
60
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
10
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
66
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.X
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.X