GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REAKTÖR TASARIMI (SEÇ)/KM 459
Dersin Adı: REAKTÖR TASARIMI (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. H. Canan CABBAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hcabbar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kimyasal reaksiyon kinetiği ve ideal akışlı reaktör tasarımındaki temel kavramlara dayanarak gerçek reaktörlerin,heterojen reaksiyon sistemlerinin inc








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yatışkın Koşullarda Homojen Akış Reaktörleri
2. Hafta  Yatışkın Olmayan Koşullarda Homojen Akış Reaktörleri
3. Hafta  İdeal Olmayan Reaktörlerde Alıkonuş Süre Dağılımları
4. Hafta  Borulu Reaktörlerde Eksenel Dağılım Parametrelerinin Tayini
5. Hafta  İdeal Olmayan Reaktörlerin Tasarım Denklikleri
6. Hafta  İdeal Olmayan Reaktör Tasarımı, I Ara Sınav
7. Hafta  Heterojen Reaksiyon Sistemlerine Giriş
8. Hafta  Katalitik Reaksiyonlarda Difüzyon Etkileri
9. Hafta  Sabit Yataklı İzotermal ve İzotermal Olmayan Reaktörlerin Tasarımı
10. Hafta  Sabit Yataklı İzotermal ve İzotermal Olmayan Reaktörlerin Tasarımı
11. Hafta  Sabit Yataklı İzotermal ve İzotermal Olmayan Reaktörlerin Tasarımı
12. Hafta  Proje Çalışmaları, Reaktör Modelleme Çalışmaları
13. Hafta  Proje Çalışmaları, Reaktör Modelleme Çalışmaları, II Ara Sınav
14. Hafta  Proje Çalışmaları, Reaktör Modelleme Çalışmaları
15. Hafta  Proje Çalışmaları, Reaktör Modelleme Çalışmaları
16. Hafta  Proje Çalışmaları, Reaktör Modelleme Çalışmaları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Levenspiel, O., Chemical Reaction Engineering, Third Edition, John Wiley &Sons Pub., 1999. • Smith, J.M., “Chemical Engineering Kinetics”, 3rd Edition, Mc Graw Hill, 1981. • Fogler, H.S., “ Elements of Chemical Reaction Engineering”, Prentice Hall Inc., 1992. • Denbigh, K.G., Turner, J.C.R., “Chemical Reactor Theory”, Cambridge University Press, 1971 • Hill, C.G. Jr., “An Introduction to Chemical Engineering & Reactor Design”, John Wiley& Sons, 1977.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
25
 Ödev
1
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
25
 Pratik
0
0
 Quiz
1
5
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
8
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.X
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.X
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.