GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİYOKİMYASAL REAKSİYON MÜHENDİSLİĞİ (SEÇ)/KM 484
Dersin Adı: BİYOKİMYASAL REAKSİYON MÜHENDİSLİĞİ (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Nurdan SARAÇOĞLU, Prof. Dr. Mübeccel ERGUN, Doç. Dr. Ayse TOSUN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~nsarac/,http://w3.gazi.edu.tr/~mubeccel/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nsarac@gazi.edu.tr,mubeccel@gazi.edu.tr, ayset@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Biyoproseslerle ilgili genel bilgi sahibi olmak








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Giriş
2. Hafta  Hücre yapısı ,hücre bileşenleri,karbonhidratlar, lipidler,yağlar, amino asitler,proteinler, nükleik asitler.
3. Hafta  ,Hücre yapısı ,hücre bileşenleri,karbonhidratlar, lipidler,yağlar, amino asitler,proteinler, nükleik asitler.
4. Hafta  Enzim kinetiğini tanımlayan modeller,Micheal-Menten hız sabitlerinin bulunması,Enzim inhibisyonu
5. Hafta  Enzim kinetiğini tanımlayan modeller,Micheal-Menten hız sabitlerinin bulunması,Enzim inhibisyonu
6. Hafta  Tutuklanmış enzim tekniği ve kinetiği
7. Hafta  1.Ara sınav
8. Hafta  Hücre kültürleri,Kültür ortamının hazırlanışı
9. Hafta  Büyüme kinetiği
10. Hafta  Kesikli ve Sürekli Fermentörler
11. Hafta  Kesikli ve Sürekli Fermentörler
12. Hafta  Birden fazla fermentör sistemleri,geridöngülü fermentör
13. Hafta   2.Ara sınav
14. Hafta  Bioproses sistemlerinde kütle aktarımı etkileri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • J.M.Lee"Biochemical Engineering ",Prentice Hall, New Jersey, 1992 • M.L. Shuler, F.Kargı ‘’ Bioprocess Engineering , Basic Concepts 2ed’’Prentice Hall 2002 • J.E.Bailey, F.Ollis "Biochemical Engineering Fundementals"McGraw Hill,1986 • A.H. Schragg ,"Biotechnology for Engineers",John Wiley and Sons 19882. Bailey, J.E., Ollis, D.F., Biochemical Engineering Fundamentals , 2nd ed. McGraw Hill, 1986. 3. Türker, M., Biyoreaksiyon Mühendisliği, Su yayınları, 2005
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu derste staj/uygulama yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
35
 Ödev
2
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
15
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
1
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
3
3
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
7
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)X
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.X
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.X
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.X
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.X
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.