GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖZENEKLİ MALZEMELER (SEÇ)/KM 343
Dersin Adı: GÖZENEKLİ MALZEMELER (SEÇ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Meltem Doğan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~meltem
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  meltem@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gözenekli yapıların tanımlanması ve sınıflandırılmasını öğrenmek
gözenek yapısını kontrol altında tutmak için gerekli sentez ve modifikasyon yöntemleri ile gözenekli malzemenin kullanım alanlarını öğrenmek
karakterizasyon yöntemleri ve ileri malzemelerin uygulamaları hakkında bilgi edinmek






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Gözenekli malzemelerin tanıtılması ve sınıflandırılması
2. Hafta  Gözenekli malzemelerde taşınım mekanizmaları
3. Hafta  Adsorbsiyon/desorbsiyon mekanizmaları
4. Hafta  Gözenekli malzemelerin karakterizasyon yöntemleri: yapısal özellikler
5. Hafta  Gözenekli malzemelerin karakterizasyon yöntemleri: gözenek yapısı
6. Hafta  Gözenekli malzeme/katalizör sentezi ve karakterizasyonu: asitlik ölçüm yöntemleri
7. Hafta  Arasınav I
8. Hafta  Karbon içerikli malzemeler: aktif kömür
9. Hafta  Nanotüpler, karbon nanotüpler, (fiber, nanotüp, nanotop)
10. Hafta  Silika temelli malzemeler
11. Hafta  Silika temelli malzemeler
12. Hafta  Silika temelli malzemeler
13. Hafta  Arasınav II
14. Hafta  Diğer tabakalı yapılar (metaloksit ve hidroksil yapılar) ve diğer konular
15. Hafta  Diğer tabakalı yapılar (metaloksit ve hidroksil yapılar) ve diğer konular
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Lu, G.Q., Zhao, X.S., (Ed.) “Nanoporous Materials. Science and Engineering”, Chem.Eng.Ser. Vol.4., Imperial Collloge Press, Signapore, 2004. • Yang, R.T., “Adsorbents. Fundamentals and Applications”, Wiley, Newyork, 2003. • Beck, J.S., Lobo, R.F., Davis, M.E., Zones, S.I., Iton, L.E., Corbin, D.R., Suib, S.L., “Microporous and Macroporous Materials, 1996. • Karge, H.G., Weitkamp, J., (Ed.), “Molecular Sieves, Synthesis”, Vol1., Springer-Verlag New York, 1998. • Occelli, M.L., Kessler, H., “Synthesis of Porous Materials: Zeolites, Clays and Nanostructures, Vol.69, Marcel Dekker, Newyork, 1996. • Smith, J.S, Lobo, R.F., Davis, M.E., Zones, S.I., Iton, L.E., Corbin D.R., Suib, S.L., “Microporous and Macroporous Materials, Material, 1996. • Lowel, S., Shields, J.E., Characterization of Porous Solids and Powders: Surface Area, Pore Size and Density, Kluwer, Newyork, 2004. • McEnaney, B., Rouquerol, J., “Characterization of Porous Solids IV”, Royal Soc. of Chem., 1998.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
40
 Ödev
3
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
74
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.X
6
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
7
Disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.X
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
11
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
12
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.X
13
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi.X
14
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık bilinci.